Google Scholar: citations
Las redes conceptuales como instrumento para evaluar el nivel de aprendizaje conceptual de los alumnos : un ejemplo para el tema de dinámica
Ciliberti, N. (Instituto San Roque (Buenos Aires, Argentina))
Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)

Date: 1999
Abstract: Since the first articles concerning Concept Mapping many more have been reported looking for instruments to evaluate the level of student's meaningful learning. In the present work we show that the construction of nuclear sentences for Concept Nets (Galagovsky, 1993a, b, 1996; Galagovsky and Ciliberti, 1994) demands high level of semantic analysis, which seems to help in inducing conceptual change. Results suggest that this type of class experience may help teachers to get complementary information about his/her student's meaningful learning level.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 17-29, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n1-ciliberti-galagovsky
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21557
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4102


13 p, 147.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-02-20



   Favorit i Compartir