Google Scholar: citations
Delimitando el campo de aplicación del cambio conceptual
Marín Martínez, Nicolás (Universidad de Almería. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales)

Date: 1999
Abstract: The teaching proposal based on conceptual change is, no doubt, the most spreaded one in Science Education; however, there is evidence from the teaching practice, as well as some theoretical considerations about students'cognitive conflicts, which, in the best case, limit the range of application of this proposal.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Ressenya ; recerca ; Versió publicada
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 79-92, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21562
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n1-marin
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4107


14 p, 135.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles
Articles > Reviews

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-07-11



   Favorit i Compartir