Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1435
Internet como instrumento de formación de los maestros de ciencias : ¿agente transformador o catalizador de la reproducción cultural?
Tobin, Kenneth

Data: 1999
Resum: This article describes a postgraduate programme in mathematics and sciences education for teachers of primary and secondary schools in areas with ethnic groups that are marginated in the educational system. A central aspect of the programme was the participation in learning communities and the interaction with other geographically distant participants, through an Internet network. Although most teachers have changed their professional perception, the fact that a minority have not moved to a reflection about the difficulty to break the cycle of cultural production that leads to cultural reproduction.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicat a: Ensenanza de las Ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 155-164, ISSN 0212-4521



10 p, 117.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir