Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/143590
Estudio sobre el uso de IAs basadas en comportamiento en Pac-Man
Ramos Macias, Raúl
Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Study about the use of behavior based AIs in Pac-Man
Títol variant: Estudi sobre l'ús d'IAs basades en comportament en Pac-Man
Data: 2015-06-29
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Titulació: Enginyeria Informàtica [2502441]
Resum: En este trabajo se ha implementado un remake del videojuego Pac-Man original y se ha diseñado un fantasma nuevo que utiliza en su estrategia particularidades de un tipo de Inteligencia Artificial llamada ’Inteligencia Artificial basada en comportamiento’, caracterizada por ser adaptable y utilizar elementos como el entorno, la memoria, el aprendizaje y la coordinación con otras IA. Una vez finalizada la implementación, se han realizado pruebas con 21 usuarios reales, analizando datos percibidos y datos objetivos numéricos, y se ha concluido que este tipo de IA mejora la experiencia del jugador y que existen relaciones entre la complejidad de la IA, la dificultad que ésta aporta al juego y el disfrute resultante que se experimenta.
Resum: In this project we implemented a remake of the original Pac-Man videogame, including a new ghost that uses in its strategy characteristics of a type of Artificial Intelligence named ’Behavior based Artificial Intelligence’. This type of IA has a high situational adaptability, and uses technical resources like surroundings, memory analysis, machine learning and coordination with other AIs. Once the implementation was finished, it was tested with 21 real users, analyzing perceptual and gameplay data, and we concluded that this type of AI improves the player experience, and that there is a connection between AI complexity, the difficulty it contributes to the game and the resulting enjoyment.
Resum: En aquest treball s'ha implementat un remake del videojoc Pac-Man original i s'ha disenyat un fantasma nou que utilitza en la seva estratègia particularitats d'un tipus d'Inteligencia Artificial anomenada 'Inteligencia Artificial basada en comportament', caracteritzada per ser adaptable i utilitzar elements com el seu entorn, la memoria, l'aprendizatge i la coordinacio amb altres IAs. Un cop finalitzada la implementacio, s'han realitat proves amb 21 jugadors reals, analitzant tant dades percebudes com objectives numériques, i s'ha arribat a la conclusió de que aquest tipus d'IA millora l'experiencia del jugador i que existeixen relacions entre la complexitat de l'IA, la dificultat que aquesta aporta al joc i la satisfacció resultant que s'experimenta.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: bachelorThesis ; Text
Àrea temàtica: Menció Enginyeria del Software
Matèria: Intel•ligència Artificial ; IA ; Basada en comportament ; Videojocs ; Pac-Man ; Inteligencia Artificial ; Basada en comportamiento ; Videojuegos ; Artificial Intelligence ; AI ; Behavior based ; Videogames



14 p, 652.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2015-11-19, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir