El éxito en los blogs del ámbito de la moda : de blogger a influencer
Enríquez Cousiño, Andrea
Lázaro Pernias, Patrícia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2015
Descripció: 56 p.
Resum: En la era en la que vivimos internet y el mundo digital en todas sus vertientes ya son una parte fundamental de nuestras vidas. Estamos conectados 24 horas los 365 días del año a través de diferentes dispositivos con los que consultamos a diario múltiples fuentes de información digitales con el fin de estar informados de la actualidad, hacer compras online, planear un viaje o sociabilizar e interactuar con otras personas de nuestro entorno. Los medios online son accesibles tanto a particulares como a empresas, y ambas partes han sabido detectar el partido que se le puede sacar a publicitarse a través de la red. El tándem blogger-empresa, que surge de las colaboraciones que éstas hacen con las protagonistas de las bitácoras digitales, ha revolucionado el sector de la moda en lo que a comunicación se refiere. La figura de la blogger ha cobrado protagonismo y ha cambiado la forma en la que las empresas de moda gestionaban la comunicación de la firma. Actualmente el target que consume moda consulta blogs de este ámbito para inspirarse en sus estilismos, ver cuáles son las tendencias de la temporada y encontrar productos asequibles antes de efectuar una compra, tanto offline, en la tienda física, como online. Este estudio exploratorio tiene la intención de proporcionar una cierta comprensión sobre cómo a través del blog las bloggers de moda se convierten en influencers y esto motiva a que las empresas decidan incluirlas en sus estrategias de marketing y comunicación para publicitar sus productos en dicho blog.
Resum: En l'era en la qual vivim internet i el món digital en tots els seus vessants ja és una part fonamental de les nostres vides. Estem connectats 24 hores els 365 dies de l'any a través de diferents dispositius amb els quals consultem diàriament múltiples fonts d'informació digitals amb la finalitat d'estar informats de l'actualitat, fer compres online, planejar un viatge o sociabilizar i interactuar amb altres persones del nostre entorn. Els mitjans online són accessibles tant a particulars com a empreses, i ambdues parts han sabut detectar el partit que se li pot treure a publicitar-se a través de la xarxa. El tàndem blogger-empresa, que sorgeix de les col·laboracions que aquestes fan amb les protagonistes de les bitàcoles digitals, ha revolucionat el sector de la moda en quant a comunicació es refereix. La figura de la blogger ha cobrat protagonisme i ha canviat la forma en la qual les empreses de moda gestionaven la comunicació de la firma. Actualment el target que consumeix moda consulta blogs d'aquest àmbit per inspirar-se en els seus estilismes, veure quines són les tendències de la temporada i trobar productes assequibles abans d'efectuar una compra, tant offline, en la tenda física, com a online. Aquest estudi exploratori té la intenció de proporcionar una certa comprensió sobre com a través del blog les bloggers de moda es converteixen en influencers i això motiva a què les empreses decideixin incloure-les en les seves estratègies de màrqueting i comunicació per publicitar els seus productes en aquest blog.
Resum: In the age in which we live Internet and the digital world in all its forms it is already a fundamental part of our lives. We are connected 24 hours 365 days a year through different devices that we consulted daily multiple sources of digital information in order to be informed of today, shop online, planning a trip or socialize and interact with others our environment. Online media are accessible to both individuals and companies, and both parties have been able to detect the party that can bring you advertise through the network. The tandem blogger- company arising from these collaborations do with the protagonists of the digital blogs, has revolutionized the fashion industry as far as communication is concerned. The figure of the blogger has gained prominence and has changed the way in which fashion companies were managing the communication of the firm. Currently the target consuming consultation fashion blogs in this area for inspiration in their styles, see what the trends of the season and find affordable products before making a purchase, both offline in the physical store and online. This exploratory study intends to provide some understanding of how through the blog fashion bloggers become influencers and this motivates employers choose to include them in their marketing and communication strategies to advertise their products on that blog.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Castellà
Col·lecció: Facultat de Ciències de la Comunicació. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual. Treballs de màster i postgrau. Màster en Estratègia i Creativitat Digital
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Blocs ; Moda ; Estratègia empresarial ; Xarxes socials ; Comunicació



56 p, 2.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Publicitat i Relacions Públiques (GRP)
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. TFM

 Registre creat el 2015-12-16, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir