Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/145195
Les controvèrsies sòcio-científiques com a contextos d'aprenentatge i comunicació a l'aula : anàlisi de crítica de la informació i habilitats comunicatives
Farró, Laura (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE))
Lope, Sílvia (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE))
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Oliveras Prat, Begonya (Institut Obert de Catalunya (IOC))

Data: 2015
Resum: La formulació de propostes de treball amb controvèrsies sòcio-científiques (o CSC) implica treballar tres eixos fonamentals: la definició i proposta de dilemes rellevants, i el treball explícit de la lectura crítica i altres habilitats comunicatives com el debat. Es proposen criteris i estratègies de treball en aquestes tres línies i un marc general de tipus de CSC.
Resum: Constructing learning activities with Socio-Scientific Issues implies the development of three key axes: the proposal of relevant dilemmas on the one side, and the explicit work on critical reading and communicative skills (as debating) on the other side. We propose in this article methodologic frames and strategies on these three axes and a general frame of the kinds of Socio-Scientifis Issues.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Controvèrsies ; RRI ; Debat ; Lectura crítica ; Dilema ; Socio-scientific issues ; Debate ; Critical reading ; Dilemma
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 39-46 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/302833


8 p, 431.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-01-08, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir