Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/145196
Els projectes Europeus Engaging Science, Xplore Health, RRI Tools i Scientix : finestres a la formació i la participació en comunitats docents per al treball amb Controvèrsies i Recerca i Innovació Responsables
Alcaraz-Domínguez, Sílvia (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa)
Barajas Frutos, Mario (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa)
Malagrida, Rosina (Fundació IrsiCaixa. Institut de Recerca de la Sida)
Pérez, Francisco (INS Pompeu Fabra (Martorell, Catalunya))

Data: 2015
Resum: L’ensenyament de les ciències als centres educatius ha de promoure la formació de ciutadans capaços de prendre decisions en contexts participats per la ciència, però també amb habilitats de discussió a partir d’evidències, presa de decisions i valoració de riscs. Amb l’objectiu d’empoderar els ciutadans perquè la recerca s’alineï amb els valors socials, la Comissió Europea impulsa diversos projectes europeus destinats a oferir al professorat eines per a treballar les controvèrsies sòcio-científiques i la Recerca i Innovació Responsables, en diverses temàtiques (recerca biomèdica, nano-tecnologies, sostenibilitat, energia. . . ). Es presenten diversos projectes europeus en aquesta línia juntament amb els recursos didàctics i les possibilitats de participació i formació.
Resum: Science Education in Schools has to promote the education of citizens able to take decisions on science-participated contexts. Discussing on evidences, taking decisions and risks evaluation are necessary skills to this end. With the goal to empower citizens and aligning research with the values of society, the European Commission foster several educational projects on Socio-Scientific Issues and Responsible Research and Innovation on several topics (nano-technologies, biomedical research, sustainability, energy,…). We present in this article several European Projects together with its didactic resources and participation and training opportunities.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Controvèrsies ; RRI ; Projectes europeus ; Formació ; Recursos didàctics ; Socio-scientific issues ; European projects ; Teacher-training ; Didactic resources
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 47-54 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/302840


8 p, 953.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-01-08, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir