El Rol del pedagog i les funcions que desenvolupa en els processos d'adopció internacional
Sallés Domènech, Cristina (Universitat Ramon Llull)
Boada i Mir, Berta (Universitat Ramon Llull. Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés)

Data: 2010
Resum: L'adopció internacional ha passat a ocupar un lloc important en el nostre context social, polític i educatiu i, com a pedagogs experts en l'àmbit, volem reflexionar, entorn de la importància d'aquesta figura professional en els equips interdisciplinaris que treballen amb les famílies i la infància adoptada i entorn de la seva implicació en les diferents etapes del procés d'adopció. Per presentar aquest perfil professional fem un recorregut per les diferents funcions que desenvolupa, tant durant el període preadoptiu, com en el postadoptiu, destacant la formació a famílies i professionals, la seva participació en el procés de valoració dels sol·licitants d'adopció i la intervenció en els processos d'orientació i assessorament postadoptiu.
Resum: La adopción internacional ha pasado a ocupar un sitio importante en nuestro contexto social, político y educativo y como pedagogos expertos en este ámbito, queremos reflexionar sobre la importancia de esta figura profesional en los equipos interdisciplinarios que trabajan con las familias y los niños adoptados, al igual que sobre su implicación en las diferentes etapas del proceso de adopción. Para presentar este perfil profesional hacemos un recorrido por las diferentes funciones que desarrollamos, tanto durante el periodo preadoptivo como en el postadoptivo, destacando la formación de familias y profesionales, la participación en el proceso de valoración de los solicitantes de adopción y la intervención en los procesos de orientación y asesoramiento postadoptivo.
Resum: International adoption has become very significant in our social, political, and educational context, and we, as pedagogues with expertise in this field, want to reflect upon the importance of this professional figure in the interdisciplinary teams that work with families and adopted children, as well as their involvement in the different stages of the adoption process. To present this professional profile, we describe their different functions, both during the preadoption period and after the adoption, focusing on family and professional training, their participation in the assessment process of adoption applicants, and their intervention in post-adoption guidance and counselling processes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Adopció internacional ; Pedagog ; Assessorament ; Postadoptiu ; Adopción internacional ; Pedagogo ; Asesoramiento ; Postadoptivo ; International Adoption ; Pedagogue ; Advice ; Foster post
Publicat a: Aloma, Núm. 27 (2010) , p. 67-87, ISSN 2339-9694

Adreça original: https://www.revistaaloma.net/index.php/aloma/article/view/26
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Aloma/article/view/216937


21 p, 608.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-01-13, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir