Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/145878
Echando la vista atrás : la voz del profesorado de Educación Física sobre su trayectoria profesional en una escuela multicultural
Flores Aguilar, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Soler Prat, Susanna (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)

Títol variant: Mirant endarrere : la veu del professorat d'educació física sobre la seva trajectòria professional en una escola multicultural
Títol variant: Looking back : the voice of physical education teachers about their professional career in a multicultural school
Data: 2015
Resum: Este trabajo se adentra en un conjunto de escuelas con más del 50 % de alumnado de origen extranjero para conocer la manera en la que el profesorado de educación física, con más de 5 años de experiencia, percibe la evolución y el transcurso de su trayectoria profesional en este contexto (percepciones, sentimientos, actuaciones, etc. ). Desde una perspectiva cualitativa, se ha llevado a cabo un estudio de casos múltiple (n = 12) en la provincia de Barcelona. Las entrevistas semiestructuradas y las observaciones no participantes han sido los instrumentos utilizados para la obtención de resultados, y para su interpretación, se ha recurrido al análisis de contenido. Entre las conclusiones más relevantes cabe destacar que, a pesar de todas las dificultades con las que se ha encontrado el profesorado participante a lo largo de toda su trayectoria laboral, la mayoría de este colectivo posee una percepción bastante positiva sobre su estado emocional y su labor profesional en una escuela multicultural, desmitificándose así la tradicional imagen social de esta escuela como problemática y conflictiva para el alumnado y el profesorado.
Resum: Aquest treball s’endinsa en un conjunt d’escoles amb més del 50 % d’alumnat d’origen estranger per conèixer la manera en què el professorat d’educació física, amb més de 5 anys d’experiència, percep l’evolució i el transcurs de la seva trajectòria professional en aquest context (percepcions, sentiments, actuacions, etc. ). Des d’una perspectiva qualitativa, s’ha dut a terme un estudi de casos múltiple (n = 12) a la província de Barcelona. Les entrevistes semiestructurades i les observacions no participants han estat els instruments utilitzats per a l’obtenció de resultats, i per a la seva interpretació, s’ha recorregut a l’anàlisi de contingut. Entre les conclusions més rellevants cal destacar que, malgrat totes les dificultats amb què s’ha trobat el professorat participant al llarg de tota la seva trajectòria laboral, la majoria d’aquest col·lectiu posseeix una percepció bastant positiva sobre el seu estat emocional i la seva feina professional en una escola multicultural, desmitificant-se així la tradicional imatge social d’aquesta escola com a problemàtica i conflictiva per a l’alumnat i el professorat.
Resum: This paper explores what physical education teachers with more than five years of experience think about their career (perceptions, feelings, actions, etc. ) in schools with more than 50% immigrant students. From a qualitative perspective, a multiple case study (n=12) was conducted in the province of Barcelona. Semi-structured interviews and non-participant observations were the instruments used, and content analysis was employed to interpret them. As a general conclusion, this study revealed that, despite all the difficulties that teachers found throughout their careers, most of them had a very positive perception of their emotional mood and their professional career in a multicultural school. This could debunk the social image of this school as problematic and conflictive for students and teaching staff.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Educación intercultural ; Educación física ; Escuela multicultural ; Profesorado de educación física ; Trayectoria profesional ; Educació intercultural ; Educació física ; Escola multicultural ; Professorat d’educació física ; Trajectòria professional ; Intercultural education ; Physical education ; Multicultural school ; Physical education teachers ; Professional career
Publicat a: Apunts. Educació física i esports, Núm. 122 (2015) , p. 88-98, ISSN 0214-8757

DOI: 10.5672/apunts.2014-0983.es.(2015/4).122.10


Castellà
11 p, 337.6 KB

Català
11 p, 280.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-01-29, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir