Google Scholar: citas
Concepciones alternativas y dificultades de aprendizaje en electrostática : selección de cuestiones elaboradas para su detección y tratamiento
Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)

Fecha: 1999
Resumen: The work we are presenting here tries to summarise the contributions made by research on the ideas and difficulties of students within the field of Electrostatics. These researches reveal that the concepts introduced in this domain, such as electric field and potential, are necessary prerequisites so as to acquire a scientific vision of electromagnetic phenomena. Thus, taking into account the importance of the concepts involved for a scientific vision of the circuits of continuous current and, in general, of the electromagnetic theory, we think it is important for teachers to have a first idea on which are the most problematic conceptions or at least, those that have been studied most.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 441-452, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21599
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n3-furio-guisasola
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4072


12 p, 472.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-06-15



   Favorit i Compartir