Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/146035
Problemas de pronunciación de los estudiantes brasileños de E/LE : estudio de tres fenómenos :
França Daka, Jaciara
Poch, Dolors, 1955-
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2016
Descripció: 54 p.
Resum: En este trabajo se estudian tres fenómenos fonéticos característicos de la pronunciación interlingüística de los estudiantes brasileños de E/LE: abertura de vocales medias /e/ y /o/, omisión de nasales y sonorización de /s/. Los datos proporcionados por tres informantes, hablantes nativas del portugués brasileño y estudiantes de nivel B1 de E/LE, fueron sometidos a un análisis acústico cuyos resultados han permitido observar que, de acuerdo con lo propuesto por Trubetzkoy (1939), las informantes interpretan los sonidos de la lengua meta a través de la criba fonológica de su lengua materna, lo que resulta en realizaciones impropias en español y en un acento marcadamente extranjero. El trabajo consiste, en definitiva, en un análisis de las interferencias del sistema fonético-fonológico del portugués sobre las producciones orales de las informantes en español.
Resum: En aquest treball s'estudien tres fenòmens fonètics característics de la pronunciació interlingüística dels estudiants brasilers d'E/LE : obertura de vocals mitjanes /e/ i /o/, omissió de nasals i sonorització de /s/. Les dades proporcionades per tres informants, parlants natives del portuguès brasiler i estudiants de nivell B1 d'E / LE, van ser sotmesos a una anàlisi acústic els resultats del qual han permès observar que, d'acord amb el proposat per Trubetzkoy ( 1939 ), les informants interpreten els sons de la llengua meta a través del crivell fonològic de la seva llengua materna, això resulta en realitzacions impròpies en espanyol i en un accent marcadament estranger. El treball consisteix, en definitiva , en una anàlisi de les interferències del sistema fonètic-fonològic del portuguès sobre les produccions orals de les informants en espanyol.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: masterThesis
Matèria: Castellà -- Ensenyament -- Estudiants brasilers ; Castellà -- Pronunciació ; Castellà -- Problemes, exercicis, etc.

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/257824


54 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera

 Registre creat el 2016-02-04, darrera modificació el 2016-06-10



   Favorit i Compartir