Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/146152
Estudio de los programas de viajero frecuente de las compañías aéreas
Esquerra Ybáñez, Clara
Pérez de la Cruz, José Manuel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2015
Descripció: 67 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Gestió Aeronàutica [829]
Titulació: Gestió aeronàutica [2501233]
Resum: En el presente trabajo, se estudia la importancia del papel que juega la fidelización dentro de una aerolínea. En primer lugar, se ha realizado una aproximación al concepto de fidelización de clientes, así como de las estrategias para conseguirlo. Se analizan también los diferentes programas de viajero frecuente que ofrecen las aerolíneas a europeas y norteamericanas, y a través de una encuesta realizada en el Aeropuerto de Adolfo Suárez Madrid – Barajas, se intenta cuantificar el éxito de dichos programas. Finalmente, se propone una nueva orientación para enfocar la estrategia del programa de viajero frecuente.
Resum: En el present treball, s’estudia la importància del paper que juga la fidelització dins una companyia aèria. En primer lloc, s’ha realitzat una aproximació al concepte de fidelització de clients, així com de les estratègies per aconseguir-ho. S’analitzen també els diferents programes de viatger freqüent que ofereixen les companyies europees i nord-americanes, i a través d’una enquesta realitzada a l’Aeroport d’ Adolfo Suárez Madrid – Barajas, s’intenta quantificar l’èxit d’aquests programes. Finalment, es proposa una nova orientació per enfocar l’estratègia del programa de viatger freqüent.
Resum: In this paper, the importance of the role of loyalty within an airline is studied. First, there is explained an approach to customer loyalty concept, as well as the strategies to achieve it and deal with the differences between frequent-flyer programs offered by European and American airlines. Furthermore, a survey carried out at Adolfo Suarez Madrid - Barajas Airport, attempts to quantify the success of such programs. Finally, a new approach is proposed to focus the strategy of the frequent-flyer programs.
Nota: Bibliografia
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Fidelització ; Línies aèries ; Serveis als clients



67 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2016-02-08, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir