Developing serious games : from face-to-face to a computer-based modality
Padrós, Ariadna (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses)
Romero, Margarida (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses)
Usart, Mireia (Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses)
Date: |
2011 |
Abstract: |
This paper introduces a methodology for the design of a collaborative Game Based Learning (GBL) model, used here in the context of a finance course in an onsite learning context. In this paper we discuss three releases of the Finance Assets Game (FAG), the teacher-led face-to-face model, the paper-based model, and the computer-based model. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Computer-supported collaborative learning ;
Game development ;
Technology acceptance model ;
Distance education |
Published in: |
eLearning papers, Núm. 25 (2011) , p. 1-12, ISSN 1887-1542 |
The record appears in these collections:
Articles >
Research articlesArticles >
Published articles
Record created 2016-02-10, last modified 2022-02-13