Google Scholar: cites
Características del proceso de enseñanza-aprendizaje de la física en las condicionescontemporáneas
Valdés Castro, Pablo (ISP Enrique José Varona (La Habana, Cuba). Departamento de Física)
Valdés Castro, Ronaldo (ISP Enrique José Varona (La Habana, Cuba). Departamento de Física)

Data: 1999
Resum: The thesis that one of the fundamental objectives of science education is «to transmit» to the new generations the essential elements of scientific research experience acquired by mankind is argued. Certain aspects that, in opinion of the authors, should be considered in the physics teaching-learning process today are emphasized. One of the most outstanding characteristic of the contemporary scientific research activity is the use of computers; from this perspective the authors examine the basic objectives of their use in physics teaching.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 521-531, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21619
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n3-valdes-valdes
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4079


11 p, 396.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2023-04-27



   Favorit i Compartir