Web of Science: 8 citas, Google Scholar: citas
Training transfer evaluation in the public administration of Catalonia : the MEVIT factors model
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Fecha: 2012
Resumen: The current research highlights the need to find alternative ways to measure learning transfer by means of diagnosis of barriers and facilitators of training effectiveness (Baldwin & Ford, 1988 [1]; Noe, 1988 [2]; Pineda et al. , 2010 [3]; Quesada et al. , 2011 [4]). We developed the MEVIT model, a 40 items, 5-point Likert scale questionnaire measurings the factors affecting learning transfer. Our sample consisted of 458 employees of the Public Administration of Catalonia -PAC-. After an exploratory factor analysis, the results showed "motivational elements" as being the most valued factor by participants in training, with an average of 4. 49 out of 5 s. The least significant factors are related to the "work context" (3. 73), followed by the "elements of control over transfer opportunities" (3. 74). The study provides a reliable tool to measure what facilitates and what hinders learning transfer and, therefore, the areas of improvement for an efficient and cost-effective training in the PAC.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Factors of tranining transfer ; Training effectiveness ; Training transfer model ; Training evaluation
Publicado en: Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1751-1755, ISSN 1877-0428

DOI: 10.1016/j.sbspro.2012.05.372


5 p, 627.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > CRiEDO (Centro de Investigación y Estudios para el Desarrollo Organizativo)
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Eficàcia de la Formació (EFI)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2016-02-16, última modificación el 2023-11-05



   Favorit i Compartir