Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/146873
Estudio de viabilidad para la implantación de un nuevo sistema de push-back en el aeropuerto de Barajas
Martí Soler, Ferran
Narciso Farias, Mercedes Elizabeth, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2015
Descripció: 112 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Gestió Aeronàutica [829]
Titulació: Gestió aeronàutica [2501233]
Resum: En el presente trabajo se realiza el estudio de viabilidad para la implantación de un nuevo sistema de push-back en el aeropuerto de Barajas. Con este nuevo sistema push-back, las aeronaves serían remolcadas desde plataforma hasta pie de pista y viceversa durante el horario nocturno, con el objetivo de disminuir costes en carburante y la reducción de emisiones contaminantes. El trabajo presenta un análisis de los diferentes aspectos técnicos, operacionales, legales y económicos, con el fin de determinar la viabilidad de este nuevo sistema de rodaje.
Resum: En el present treball es realitza l’estudi de viabilitat per a la implantació d’un nou sistema de push-back a l’aeroport de Barajas. Amb aquest nou sistema push-back, les aeronaus serien remolcades des de plataforma fins a peu de pista i a l’inversa durant l’horari nocturn, amb l’objectiu de disminuir costos en carburant i la reducció d’emissions contaminants. El treball presenta un anàlisis dels diferents aspectes tècnics, operacionals, legals i econòmics, amb la finalitat de determinar la viabilitat d’aquest nou sistema de rodatge.
Resum: In this paper performs the study of feasibility for the implementation of a new push-back system at the airport of Barajas. With this new push-back system, the aircraft would be towed from platform to the runway and back foot during the night time, with the aim of reducing fuel costs and reducing emissions. The paper introduces an analysis of the different technical, operational, legal and economic aspects, with the aim to determine the feasibility of this new taxing system.
Nota: Bibliografia
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Aeroports ; Direcció i administració ; Madrid



112 p, 4.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2016-02-19, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir