Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/147083
La Masacre de Nanjing en el cine
Pradas Codina, Anna
Martí Escayol, Maria Antònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: Massacre de Nanjing al cinema
Títol variant: Nanjing Massacre on the cinema
Data: 2015
Pla d'estudis: Estudis d'Àsia Oriental [823]
Titulació: Estudis de l'Àsia Oriental (xinès) [2500244]
Resum: Desde hace décadas, la rivalidad entre China y Japón ha sido uno de los principales problemas socio-políticos en Asia Oriental. En 1937, durante la Segunda Guerra Sino-Japonesa (1937–1945) y después del incidente del Puerto de Marco Polo, Japón ocupó la ciudad china de Nanjing durante mes y medio. Según numerosas fuentes, durante ese tiempo, se ejecutaron un gran número tanto de violaciones, como de muertes. A través del análisis de las obras de Zhang Yimou, Las Flores de la Guerra (2011), y Mou Tun-Fei, Black Sun The Nanjing Massacre (1995), que comparten como argumento los trágicos acontecimientos del 37, se intentará establecer no sólo, diferencias y paralelismos entre las dos producciones, sino la importancia del cine histórico y el análisis fílmico como actividad esencial para el estudio y la formación de ciudadanos críticos.
Resum: Des de fa dècades, la rivalitat entre la Xina i el Japó ha estat un dels principals problemes sociopolítics de l'Àsia Oriental. Al 1937, durant la Segona Guerra Sino-Japonesa (1937–1945) i després de l'incident del Port de Marco Polo, Japó va ocupar la ciutat xinesa de Nanjing durant mes i mig. Segons nombroses fonts, durant aquell temps, es van executar un gran nombre tant de violacions, com de morts. A través de l'anàlisi de les obres de Zhang Yimou, Les Flors de la Guerra (2011), i Mou Tun-Fei, Black Sun The Nanjing Massacre (1995), que comparteixen com a argument els tràgics esdeveniments del 37, s'intentarà establir no només, diferències i paral·lelismes entre les dues produccions, sinó la importància del cinema històric i l'anàlisi fílmic com a activitat essencial per a l'estudi i la formació de ciutadans crítics.
Resum: For decades, the rivalry between China and Japan has been one of the main socio-political problems in East Asia. In 1937, during the Second Sino-Japanese War and after the incident the Port of Marco Polo, Japan occupied the Chinese city of Nanjing for six weeks. According to many sources, over that time, a large number of both violations, including deaths were executed. Through the analysis of the works of Zhang Yimou's Flowers of War (2011), and Mou Tun Fei, Black Sun The Nanjing Massacre (1995), sharing as an argument the tragic events of 37, will be sought not only differences and similarities between the two productions, but the importance of historical film and film analysis as an essential activity for the study and the formation of critical citizens.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Nanjing ; Cinema ; Zhang Yimou ; Mou Tun-Fei ; Massacre ; Cine ; Masacre



28 p, 1.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Traducció i d'Interpretació. TFG

 Registre creat el 2016-02-24, darrera modificació el 2016-07-18



   Favorit i Compartir