Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/147097
Repercusiones sociales de género de la Ola Coreana (Hallyu)
Simón Eiras, Raquel
Sáiz López, Amelia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: Conseqüències socials de gènere de l'Onada Coreana (Hallyu)
Títol variant: Social gender impacts of the Korean Wave (Hallyu)
Data: 2015
Pla d'estudis: Estudis d'Àsia Oriental [823]
Titulació: Estudis de l'Àsia Oriental (xinès) [2500244]
Resum: En la última década la industria cultural de Corea del Sur, también conocida como Hallyu u Ola Coreana, ha experimentado una rápida expansión en el mercado global, contando con un creciente número de consumidores fanáticos por la cultura coreana, que engloba música, cine, tv y gastronomía, entre otros. Parte de su éxito se debe a la elaborada imagen de los artistas pop coreanos, con una estética transgresora basada en la moda, en distintos estilos de peinado y en el uso de maquillaje, en muchas ocasiones combinado con la exhibición de cuerpos musculados. En la última década la industria cultural de Corea del Sur, también conocida como Hallyu u Ola Coreana, ha experimentado una rápida expansión en el mercado global, contando con un creciente número de consumidores fanáticos por la cultura coreana, que engloba música, cine, tv y gastronomía, entre otros. Parte de su éxito se debe a la elaborada imagen de los artistas pop coreanos, con una estética transgresora basada en la moda, en distintos estilos de peinado y en el uso de maquillaje, en muchas ocasiones combinado con la exhibición de cuerpos musculados.
Resum: Durant l'última dècada la indústria cultural de Corea del Sud, també coneguda com Hallyu o ona coreana, ha experimentat una ràpida expansió en el mercat global, no només a l'Àsia Oriental, sinó també a Europa, Estats Units i Amèrica del Sud, comptant amb un creixent nombre de consumidors fanàtics per la cultura coreana, que engloba música, cinema, TV i gastronomia, entre d'altres. Part del seu èxit es deu a l'elaborada imatge dels artistes pop coreans, amb una estètica transgressora basada en la moda, en diferents estils de pentinat i en l'ús de maquillatge, en moltes ocasions combinat amb l'exhibició de cossos musculats. Aquest treball pretén apropar-se a la cultura popular coreana i exposar el model de masculinitat que es representa en ella per mitjà dels grups pop masculins, els quals semblen estirar els límits de gènere, portant a terme actuacions que mostren una masculinitat mal-leable quan es requereix. L'anàlisi de la representació de gènere que es desprèn d'aquesta producció cultural ha permès saber si aquesta nova estètica masculina ha provocat o no algun canvi en el rol de gènere.
Resum: Over the past decade korean cultural industry, also known as hallyu or Korean wave, has spread through the global market, with an increasing number of consumers and fans of korean popular culture, which includes music, films, TV, gastronomy and more. Part of its success comes with the elaborate image of Korean pop artists, with a transgressive aesthetic based on elaborate fashion, hairstyles and liberal use of makeup, often combined with their sculpted, muscular bodies is representative of the South Korean masculine aesthetic. Korean male singer dancers' gender performativity demonstrates the transgressive masculinity in the 21st Century pop culture in South Korea. Korean male singers are extremely popular in East Asia and even Europe nowadays. Over the past decade korean cultural industry, also known as hallyu or Korean wave, has spread through the global market, with an increasing number of consumers and fans of korean popular culture, which includes music, films, TV, gastronomy and more. Part of its success comes with the elaborate image of Korean pop artists, with a transgressive aesthetic based on elaborate fashion, hairstyles and liberal use of makeup, often combined with their sculpted, muscular bodies is representative of the South Korean masculine aesthetic. Korean male singer dancers' gender performativity demonstrates the transgressive masculinity in the 21st Century pop culture in South Korea. Korean male singers are extremely popular in East Asia and even Europe nowadays.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Representación de género ; Corea del Sur ; Rol de género ; Masculinidad ; Sociedad ; Cultura popular ; Representació de gènere ; Corea del Sud ; Rol de gènere ; Masculinitat ; Societat ; Gender performance ; South Korea ; Popular culture ; Society ; Gender role



30 p, 3.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Traducció i d'Interpretació. TFG

 Registre creat el 2016-02-24, darrera modificació el 2016-07-18



   Favorit i Compartir