Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/147114
Mecanismos de autorepresentación en la promoción turística de Japón (siglos XIX-XXI)
Martínez Maldonado, José Luis
Beltrán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: Mecanismes d'autorepresentació en la promoció turística del Japó (segles XIX-XXI)
Títol variant: Mechanisms of self-representation in Japanese tourism promotion (19th -21st Centuries)
Data: 2015
Pla d'estudis: Estudis d'Àsia Oriental [842]
Titulació: Estudis de l'Àsia Oriental (xinès) [2500244]
Resum: El presente trabajo aborda la naturaleza y evolución de las campañas de promoción turística de Japón en el extranjero desde finales del siglo XIX hasta la actualidad. Para ello se ha consultado, seleccionado y analizado una muestra diacrónica de materiales publicitarios diseñados y distribuidos tanto por la iniciativa pública como por la privada y con consecuencias directas o indirectas sobre la afluencia turística extranjera en Japón. En primer lugar se presenta la evolución histórica e institucional de la planificación turística japonesa y a continuación se analizan los materiales seleccionados identificando los elementos más representados que a su vez se contrastan con el contexto histórico y sociopolítico de su producción con el objetivo de descubrir los distintos discursos autorrepresentacionales en la proyección turística del último siglo. Finalmente se presentan varios factores y sus consecuencias en la efectividad de estos modelos promocionales en el contexto contemporáneo.
Resum: El present treball aborda la naturalesa i evolució de les campanyes de promoció turística del Japó a l'estranger des de finals del segle XIX fins a l'actualitat. Per açò s'ha consultat, seleccionat i analitzat una mostra diacrònica de materials publicitaris dissenyats i distribuïts tant per la iniciativa privada com per la pública i amb conseqüències tant directes com indirectes sobre l'afluència turística estrangera al Japó. En primer lloc es presenta l'evolució històrica i institucional de la planificació turística japonesa i a continuació s'analitzen els materials seleccionats identificant els elements més representats; els quals al seu torn es contrasten amb el context històric i sociopolític de la seva producció amb l'objectiu de descobrir els diferents discursos autorrepresentacionals en la projecció turística de l'últim segle. Finalment es presenten diversos factors i les seves conseqüències en l'efectivitat d'aquests models promocionals en el context contemporani.
Resum: This paper approaches the nature and evolution of Japanese inbound tourism advertising overseas from the late 19th century until now. For this, a diachronic selection of advertising materials designed and distributed both by the public and the private sectors and with direct or indirect influence in inbound tourism flows has been consulted, selected and analyzed. First of all, the paper introduces the historical and institutional evolution of inbound tourism management in Japan, analyzes the sampled materials and identifies their most commonly represented elements. These are then set against the historical and sociopolitical context of their production in order to discover the different discourses of self-representation beneath Japanese tourism promotion throughout the last century. Finally, a series of factors and their consequences on the effectiveness of these promotion models in the contemporary context is introduced.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Japón ; Turismo ; Discurso ; Autorepresentación ; Promoción turística ; Japó ; Turisme ; Discurs ; Autorepresentació ; Promoció turística ; Japan ; Tourism ; Discourse ; Self-representation ; Tourism promotion



40 p, 2.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Traducció i d'Interpretació. TFG

 Registre creat el 2016-02-24, darrera modificació el 2016-10-26



   Favorit i Compartir