Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/147483
Formación del docente en competencias genéricas : un instrumento para su planificación y desarrollo
Poblete, Manuel (Universidad de Deusto)
Bezanilla, María José (Universidad de Deusto)
Fernández-Nogueira, Donna (Universidad de Deusto)
Campo, Lucía (Universidad de Deusto)

Títol variant: Formació del docent en competències genèriques : un instrument per a la seva planificació i desenvolupament
Títol variant: Teacher Training in Generic Competences : a Planning and Development Tool
Data: 2016
Resum: El Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) exige que en el desarrollo de sus titulaciones, las universidades incorporen un enfoque del aprendizaje basado en competencias. Una de las dificultades con las que se encuentra el docente es la incorporación de las competencias genéricas en su materia: cómo planificarlas, trabajarlas y evaluarlas. En este artículo se aporta un instrumento para facilitar al profesorado la integración de la competencia genérica en su asignatura. El instrumento fue aplicado por un grupo de profesores de la Universidad de Deusto mediante una entrevista semiestructurada con el apoyo de un protocolo de valoración y estandarización de las respuestas. Los resultados indican que el instrumento es eficaz, ya que ayuda a los docentes a mejorar la planificación del desarrollo y la incorporación de la competencia genérica en el marco de una asignatura. Asimismo, se observan otros beneficios como la toma de conciencia de la importancia de trabajar las competencias genéricas, así como mejores formas de trabajarlas.
Resum: The European Higher Education Area (EHEA) requires universities to include a competence- based framework in their degree programs. One of the difficulties teachers find is the incorporation of the generic competences in their class: how to plan, implement and assess them. This study provides a tool for teachers to integrate generic competences into their subjects. The tool was applied by a group of teachers at the Deusto University through a semi-structured interview backed up by an assessment protocol and standardization of responses. The results show the efficacy of the tool, which helps professors to improve the planning and incorporation of generic competences in their class. Additionally, other benefits have been observed, such as awareness of the importance of working with transversal competences, as well as considering better ways of implementing them.
Resum: L’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) exigeix que en el desenvolupament de les seves titulacions, les universitats incorporin un enfocament de l’aprenentatge basat en competències. Una de les dificultats amb què es troba el docent és la incorporació de les competències genèriques en la seva matèria: com planificar-les, treballar-les i avaluar-les. En aquest article s’aporta un instrument per facilitar al professorat la integració de la competència genèrica en la seva assignatura. L’instrument va ser aplicat per un grup de professors de la Universitat de Deusto mitjançant una entrevista semiestructurada amb el suport d’un protocol de valoració i d’estandardització de les respostes. Els resultats indiquen que l’instrument és eficaç, ja que ajuda els docents a millorar la planificació del desenvolupament i la incorporació de la competència genèrica en el marc d’una assignatura. Així mateix, s’observen altres beneficis com la presa de consciència de la importància de treballar les competències genèriques, així com millors formes de treballar-les.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Planificación docente ; Guía docente ; Aprendizaje basado en competencias ; Educación superior ; Planificació docent ; Guia docent ; Aprenentatge basat en competències ; Educació superior ; Educational planning ; Teaching-learning guide ; Competence-based learning ; Higher education
Publicat a: Educar, Vol. 52 Núm. 1 (2016) , p. 71-91 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/302858
DOI: 10.5565/rev/educar.713


21 p, 200.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-03-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir