Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/147503
¿Qué pensaban los estudiantes de la diplomatura de maestro de educación primaria sobre las clases de ciencias de sus prácticas de enseñanza?
de Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Nortes Martínez-Artero, Rosa María (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)

Títol variant: Què pensaven els estudiants de la diplomatura de mestre d'educació primària sobre les classes de ciències de les seves pràctiques d'ensenyament?
Títol variant: What do Diplomatura Maestro of Educación Primaria’s students think about what they had seen in science class during their teaching practice?
Data: 2016
Resum: En nuestro sistema educativo se suceden las reformas con bastante celeridad. Creemos que es preciso disponer de información sobre lo que ha sucedido con cada una de ellas para poder valorar qué aporta la siguiente. En este trabajo nos hemos ocupado del título de Diplomado en Maestro (Especialidad de Educación Primaria). Hemos querido encontrar respuestas al interrogante: ¿qué pensaban los futuros maestros –formados en aquel plan de estudios– de la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias que se encontraron durante sus prácticas de enseñanza? Los resultados nos llevan a establecer conclusiones respecto a la enseñanza de las ciencias en educación primaria y a identificar algunos logros y debilidades de la titulación mencionada.
Resum: En el nostre sistema educatiu es succeeixen les reformes amb bastant celeritat. Creiem que cal disposar d'informació sobre el que ha succeït amb cadascuna d'elles per poder valorar què aporta la següent. En aquest treball ens hem ocupat del títol de Diplomat en Mestre (Especialitat d'Educació Primària). Hem volgut trobar respostes a l'interrogant: què pensaven els futurs mestres –formats en aquell pla d'estudis– de l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències que es van trobar durant les seves pràctiques d'ensenyament? Els resultats ens porten a establir conclusions respecte a l'ensenyament de les ciències en educació primària i a identificar alguns assoliments i febleses de la titulació esmentada.
Resum: Reforms take place quite frequently in our educational system. We think it is necessary to have use of information regarding what has happened in each of them, in order to evaluate what the next will provide. In this paper we have taken on the Qualified Teacher qualification (speciality of Primary Teaching). We wanted to find answers to the question: What did future teachers –who were trained in this curriculum– think about the process of teaching and learning of Science during their teaching practice? Results lead us to establish conclusions regarding Science teaching in primary edu­cation and to identify some achievements and weaknesses of the aforementioned qualification.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Formación inicial de maestros ; Visión de la enseñanza de las ciencias ; Educación primaria ; Prácticas de enseñanza ; Formació inicial de mestres ; Visió de l'ensenyament de les ciències ; Educació primària ; Pràctiques d'ensenyament ; Reforma curricular ; Teachers’ initial training ; View of science teaching ; Primary school ; Teaching practice ; Curricular reform
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 7-32 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1762


26 p, 901.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-03-07, darrera modificació el 2016-11-07



   Favorit i Compartir