Google Scholar: cites
Alfabetización científico-tecnológica en estudiantes de Secundaria y Universidad : un análisis experimental
Latorre Latorre, Ángel
Sanfélix Yuste, Fernando

Data: 2000
Resum: The aim of the research is of the analysis of the scientific-technological education in High School and University students on declarative knowledge. In order to carry out this analysis we have used two instruments: the knowledge Test Alfa/Cien 1 and the Methodological Proposal to classify the questions depending on their answers' patterns, that have allowed us to measure the scientific-technological knowledge shown by the students and to study the questions that a high percentage of students has answered in a non-optimal form. Outcomes show that the University students possess higher levels of scientific-technological literacy than High School students, being the level of both below what it would be desirable.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 1 (2000) , p. 55-69, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21633
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v18-n1-latorre-sanfelix
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4056


15 p, 115.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir