La nueva Formación Profesional vista por los alumnos
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2005
Resum: A partir de cinco grupos de discusión con alumnos de ciclos formativos de grado medio y de grado superior, se analizan los discursos y las estrategias de estos alumnos: los discursos sobre la valoración que hacen de la formación recibida y las estrategias sobre la inserción laboral o la continuidad de estudios. En definitiva, se trata de analizar el punto de vista de los que han sufrido las reformas educativas, a menudo sin ser tenidos muy en cuenta.
Resum: We analyze the discourses and strategies of vocational training students (intermediate and advance level), interviewed in 5 focal groups. The discourses are about the valuation of training they have followed, and strategies about future labor market entrance or engagement in other studies. Finally, the aim is to analyze the perspective of pupils who are suffered the educational reforms, many times without hearing their voices.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Reforma de l'educació ; Educació secundària ; Formación professional ; Reforma educativa ; Enseñanza secundaria ; Leyes ; Vocational training ; Educational reform ; Secondary school ; Educational laws
Publicat a: Revista complutense de educación, Vol. 16 Núm. 1 (2005) , p. 289-303, ISSN 1988-2793

Adreça alternativa: https://revistas.ucm.es/index.php/RCED/article/view/RCED0505120289A


15 p, 65.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca Educació i Treball (GRET)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-03-16, darrera modificació el 2022-05-28



   Favorit i Compartir