Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1479
Desarrollo de actitudes hacia el cuidado de la energía : experiencia en la formación de maestros
Raviolo, A.
Siracusa, P.
Herbel, M.

Data: 2000
Resum: To promote attitudes and actions towards energy conservation should be a basic goal in the science education. The present preliminary study attempts to evaluate the efficiency grade of a teaching proposal about energy saving carried out with preservice elementary teachers. Among the targets of this proposal we emphasize: 1) to enhance student's knowledge about energy, 2) that they become aware of the energy problem and 3) to develop positive attitudes towards energy conservation. The attitudes were evaluated administering a Likert-type eleven-item test before the teaching proposal and a post-test five months after it finished. The initial outcomes were compared with a similar research with Northamerican pupils. A statistically meaning change of attitudes towards energy conservation was obtained.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicat a: Ensenanza de las Ciencias, V. 18 N. 1 (2000) , p. 79-86, ISSN 0212-4521



8 p, 47.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir