Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/148336
The Effect of Portfolio-Based Assessment on Jordanian EFL Learners’ Writing Performance
Obeiah, Salameh F. (Yarmouk University (Irbid, Jordània))
Bataineh, Ruba Fahmi (Yarmouk University (Irbid, Jordània))

Data: 2016
Resum: This study examines the effect of portfolio assessment on Jordanian EFL tenth grade learners’ overall writing performance and their performance on the sub-skills of focus, development, organization, conventions and word choice. The study is quasi-experimental in which an experimental group and a control group of 20 students each were purposefully drawn from tenth grade classes at the public schools for girls in the North-Eastern Badia Directorate of Education. The experimental group was instructed on how to generate ideas, structure, draft, and edit their written pieces following Hamp-Lyons and Condon’s (2000) while the control group was instructed conventionally as prescribed in the Teacher’s Book. The findings revealed that the portfolio group outperformed the conventionally instructed group (at a≤ 0. 05) in their overall writing performance and in their performance on the writing sub-skills of focus, development, organization, conventions and word choice.
Resum: Cette étude examine l'effet de l'évaluation par le portfolio sur les performances de l'écrit en général des apprenantes jordaniennes en dixième classe de la langue anglaise comme langue étrangere (EFL) ainsi que leurs performances des cinq sous-compétences de concentration, développement, organisation, conventions et choix des mots. L'étude est quasi-expérimentale dans laquel on compare un groupe expérimental avec un groupe contrôle de 20 élèves qui ont été délibérément selectionnées parmis les étudiantes de la dixème classe dans l'école publique des filles de la Direction Badia Nord-Est de l'éducation. La façon comment générer des idées a été enseigné au groupe expérimental ainsi que la structure, la redaction preliminaire, la revision et l'édition de leurs propres textes en suivant Hamp-Lyons et Condon (2000), tandis que le groupe côntrole a été enseigné d'une façon traditionelle exactement comme prescrit dans le livre de l'enseignant. Les résultats ont démontré que le groupe du portfolio a surperformé le groupe instruit traditionellement (à ≤ 0,05) dans leurs performances générales à l'écrit et celles des sous-compétences de concentration, développement, organisation, conventions et choix des mots.
Resum: Aquest estudi examina l'efecte de l'avaluació per carpetas d'aprenetatge en el rendiment d'escriptura; en particular l’efecte sobre l'aprenentatge d’anglès com a llengua estrangera en una classe de batxillerat en Jordània. L’estudi mira a la millora en el procés d’escriptura, basat en les sub-habilitats del desenvolupament, l'organització, les convencions i la selecció de paraules. L'estudi és quasi-experimental pel fet que compara un grup experimental de 20 estudiants amb un grup de control. El grup experimental va rebre intervencions explícites sobre les idees principals del tema, l'estructura de les redaccions, les redaccions preliminars, les revisions i les versions finals (Hamp-Lyons i Condon, 2000). A canvi, el grup de control se li va ensenyar d’una manera més tradicional seguint les instruccions del llibre de text. Els resultats van mostrar que el grup qui va treballar amb la carpeta d'aprenentatge va assimilar amb més profunditat (a ≤ 0,05) coneixements relacionades amb les sub-habilitats d’escriptura com són l’organització, convencions i la selecció de paraules.
Resum: Este estudio examina el efecto de la evaluación por portafolios en el rendimiento de escritura; en particular el efecto sobre el aprendizaje de inglés como lengua extranjera en una clase de bachillerato en Jordania. El estudio mira a la mejora en el proceso de escritura, basado en las sub-habilidades del desarrollo, la organización, las convenciones y la selección de palabras. El estudio es cuasi-experimental debido a que compara un grupo experimental de 20 estudiantes con un grupo de control. El grupo experimental recibió intervenciones explícitas sobre las ideas principales del tema, la estructura de las redacciones, las redacciones preliminares, las revisiones y las versiones finales (Hamp-Lyons y Condon, 2000). A cambio, el grupo de control se le enseñó de una manera más tradicional siguiendo las instrucciones del libro de texto. Los resultados muestran que el grupo que trabajó con el portafolio asimiló con más profundidad (a ≤ 0,05) conocimientos relacionados con las sub-habilidades de escritura como son la organización, convenciones y la selección de palabras.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: EFL ; Jordan ; Portfolio assessment ; Writing performance ; Anglais comme langue étrangère (EFL) ; Jordanie ; L'évaluation par le portfolio ; La performance à l'écrit ; Anglès com a llengua estrangera (ALE) ; Jordània ; L'avaluació per a portafolí ; El rendiment en el process de l’escriptura ; Inglés como lengua extranjera (ILE) ; Jordania ; La evaluación por portafolios ; El rendimiento en el process de la escritura
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 1 (february-march 2016) , p. 32-46 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: http://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v9-n1-obeiah-bataineh
DOI: 10.5565/rev/jtl3.629


15 p, 661.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-04-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir