Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/148373
Haute autorite de la communication audiovisuelle au Maroc : une étude de cas sur la réforme audiovisuelle dans un contexte de rénovation autoritaire
Codinach Fossas, Mariona
Gobe, Eric (dir.)
Université d'Aix-Marseille III. Institut d'Études Politiques

Data: 2007
Descripció: 144 p.
Resum: Desde la década de 1980 Marruecos entró en la lógica de la globalización, con la introducción de la nueva tecnología de la información y las comunicaciones y también la liberalización de los sectores clave de la economía nacional, como el audiovisual. La Haute Autorité de la Communication Audiovisuelle (HACA) es considerada como el primer resultado del proceso de liberalización del sector audiovisual. Nuestra primera hipótesis es la siguiente: la HACA es un ejemplo obvio de la importación de las instituciones occidentales por Marruecos para integrarse en la comunidad internacional. Marruecos se inspiró del modelo francés (Consejo Superior del Audiovisual) para crear la HACA. Nuestra segunda hipótesis o tesis central es la siguiente: bajo la apariencia de una retirada del Estado en el sector audiovisual a modo europeo, estamos asistiendo a una redistribución del control estatal sobre el sector a través de nuevas formas de gobierno como la creación de la HACA. Nuestra tercera hipótesis es la siguiente: aunque la HACA es una institución que forma parte del Majzén, ella y sus logros han abierto un debate público que no existía antes de su creación. La cuestión general de nuestra investigación es clara: el Estado marroquí demuestra una voluntad real para ceder el control del sector audiovisual a través de la creación de la HACA? ¿Es esta institución independiente del Majzén?.
Resum: Des de la dècada de 1980 el Marroc va entrar en la lògica de la globalització, amb la introducció de les noves tecnologies de la informació i les comunicacions i també la liberalització dels sectors clau de l'economia nacional, com l'audiovisual. La Haute Autorité de la Communication Audiovisuelle (HACA) és considerada com el primer resultat del procés de liberalització del sector audiovisual. La nostra primera hipòtesi és la següent: la HACA és un exemple obvi de la importació de les institucions occidentals pel Marroc per a integrar-se en la comunitat internacional. El Marroc es va inspirar del model francés (Consell Superior de l'Audiovisual) per a crear la HACA. La nostra segona hipòtesi o tesi central és la següent: sota l'aparença d'una retirada de l'Estat en el sector audiovisual a manera europea, estem assistint a una redistribució del control estatal sobre el sector a través de noves formes de govern com la creació de la HACA. La nostra tercera hipòtesi és la següent: encara que la HACA és una institució que forma part del Majzén, ella i els seus assoliments han obert un debat públic que no existia abans de la seva creació. La qüestió general de la nostra recerca és clara: l'Estat marroquí demostra una voluntat real per a cedir el control del sector audiovisual a través de la creació de la HACA? És aquesta institució independent del Majzén?.
Resum: From the decade of 1980 Morocco went into the logic of the globalisation, with the introduction of the new technology of information and communications and also the liberalisation of the key sectors of the national economy, like the audiovisual sector. The Haute Autorité de la Communication Audiovisuelle (HACA) is considered like the first result of the process of liberalisation of the audiovisual sector. Our first hypothesis is the following: the HACA is an obvious example of the import of the occidental institutions by Morocco to integrate in the international community. Morocco inspired of the French model (Conseil Supérieur de l'Audiovisuel) to create the HACA. Our second hypothesis or central thesis is the following: under the appearance of a withdrawal of the State in the audiovisual sector in a European way, we are assisting to a redistribution of the state control on the sector through new forms of government like the creation of the HACA. Our third hypothesis is the following: although the HACA is an institution that is part of the Makhzen, it has opened a public debate that did not exist before his creation. The general question of our investigation is clear: Does the Moroccan State show a real will to yield the control of the audiovisual sector through the creation of the HACA? Is this institution independent of the Makhzen?.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Francés.
Document: masterThesis
Matèria: Audiovisuals ; Marroc ; Canvi social ; Mitjans de comunicació de massa - influència Haute Autorité de la communication audiovisuelle



144 p, 829.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera

 Registre creat el 2016-04-05, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir