Web of Science: 10 cites, Scopus: 11 cites, Google Scholar: cites
Evaluating the e-learning efficacy in Spain : a diagnosis of learning transfer factors affecting e-learning
Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona)
Stoian., Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2011
Resum: E-learning is an important component of Continuous Training and companies grant e-learning a growing role in HRD. Nonetheless, assessing the quality of e-learning is not a common enough practice. Evaluating the efficacy of training should be a critical step in training planning, yet it is an isolated practice (ASTD 2009). This article presents the diagnosis of the learning transfer factors within Spanish companies, highlighting an important barrier to transfer: opportunity to transfer; participants in e- learning and blended training are not provided the resources and opportunities to apply learning. Also, the results show a higher level of satisfaction of the participants in blended training.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Learning transfer ; E-learning efficacy ; Transfer factors
Publicat a: Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 30 (2011) , p. 2199-2203, ISSN 1877-0428

DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.10.428


5 p, 354.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Eficàcia de la Formació (EFI)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-04-12, darrera modificació el 2021-08-15



   Favorit i Compartir