Google Scholar: cites
La evolución del concepto de sostenibilidad y su introducción en la enseñanza
Luffiego García, Máximo
Rabadán Vergara, José María

Data: 2000
Resum: In the first part of this work, we realize a critical assessment on several of the sustainability concepts and we argue in favour of the strong or ecological sustainability. Then we proceed to enumerate the operative criteria of sustainability and base them on the Second Principle of Thermodynamics and on the complexity of the dynamic systems. In the second part of this article, we propose a general organization of the contents related with sustainability in order to introduce them to the different levels of teaching.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 3 (2000) , p. 473-486, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21701
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v18-n3-luffiego-rabadan
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4033


14 p, 265.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir