Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/150796
Los profesionales de lo socioeducativo como investigadores : la creación de conocimiento
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Títol variant: Professionals d’allò socioeducatiu com a investigadors : la creació de coneixement
Títol variant: Community Education Professionals as Researchers : the creation of knowledge
Data: 2016
Resum: El presente artículo pretende reflexionar sobre cómo se genera la investigación y la creación de conocimiento por parte de los profesionales del ámbito socioeducativo. Parte de la idea de que hacer frente a cualquier problema, primero, nos obliga a repensar lo que ya sabemos. Segundo, nos lleva a formularnos preguntas nuevas. Tercero, nos invita a buscar información y recursos para encontrar nuevos enfoques. Y, finalmente, nos conduce a construir nuestras propias respuestas. El texto se organiza en torno a tres preguntas, a las que trata de dar respuesta: ¿Qué hacen los profesionales de lo social? ¿Cómo se construye el conocimiento en el ámbito socioeducativo? ¿Qué quiere decir que los profesionales de lo social son investigadores?.
Resum: El present article pretén fer una reflexió sobre com se genera la recerca i la creació de coneixement per part dels professionals de l’àmbit socioeducatiu. Parteix de la idea que fer front a qualsevol problema, primer, ens obliga a repensar el que ja sabem. Segon, ens porta a fer-nos preguntes noves. Tercer, ens convida a buscar informació i recursos per trobar nous enfocaments. I, finalment, ens condueix a construir les nostres pròpies respostes. El text s’organitza al voltant de tres preguntes, a les quals mira de donar resposta: Què fan els professionals d’allò social? Com es construeix el coneixement en l’àmbit socioeducatiu? Què vol dir que els professionals d’allò social són investigadors?.
Resum: This article is a reflection on how research and knowledge creation are generated by Community Education professionals, on the basis of the idea that in addressing a given problem we first have to rethink what we already know, before going on to ask ourselves new questions and then seeking information and resources with which to find new approaches in order finally to construct our own responses. The text is articulated around three questions, which it attempts to answer: What do professional social workers and community workers do? How is knowledge constructed in the socio-educational field? And what does it mean to say that these professionals are researchers?.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Investigación ; Conocimiento ; Ámbito socioeducativo ; Teoría ; Práctica ; Recerca ; Coneixement ; Àmbit socioeducatiu ; Teoria ; Pràctica ; Research ; Knowledge ; Community education ; Theory ; Practice
Publicat a: Educació social : revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 62 (2016) , p. 11-23, ISSN 1135-8629

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/308220


13 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-05-09, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir