Google Scholar: citations
Lo que saben y lo que pretenden enseñar los futuros profesores sobre el cambio químico
Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas)

Date: 2001
Abstract: In the initial training of the teachers, the didactic use of their conceptions constitutes a formative principle vital for building a rigorous professional knowledge of the scholarship contents. This work is involved in the characterisation of the knowledge of the future teachers about a concrete conceptual field with the aim of analysing the relations with the information that will be taught. We present a study on the conceptions of a reduced sample of future teachers about the concept of chemical change. We analyse their knowledge and the concepts which they intend to teach to students of 12-14 years of age.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 199-215, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21731
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v19-n2-martin
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.3998


17 p, 470.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-09-16



   Favorit i Compartir