Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1527
Modelos y analogías en la enseñanza de las ciencias naturales. El concepto de modelo didáctico analógico
Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)

Data: 2001
Resum: In this paper scientific models are examined with a representational and linguistic perspective. Some didactical models are considered as raw simplifications of the original scientific models, acritically brought into the classroom. Finally, we define and exemplify the concept of didactical analogical model. Our hypothesis distinguishes between experts (teachers) and novices (students) in terms of the richness and fluency of the families of models that they use.
Drets: Article de fons. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicat a: Ensenanza de las Ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 231-242, ISSN 0212-4521



12 p, 90.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir