Google Scholar: cites
Alfabetización científica y tecnológica : la transposición didáctica del conocimiento tecnológico
Cajas, Fernando

Data: 2001
Resum: This article studies the role of technology, as curricular content, in science literacy. It describes a wide conception of literacy that includes knowing about science, mathematics and technology and their interactions focusing on the science or technology relationship. Using examples from control systems (electric circuits) and the design of structures (bridges), the article illustrates that there are technological concepts that are important for literacy. It also discusses the difficulties of introducing technology studies in general education.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 243-254, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21737
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v19-n2-cajas
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4001


12 p, 106.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2021-12-12



   Favorit i Compartir