Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1530
Fundamentos de un modelo de formación permanente del profesorado de ciencias centrado en la reflexión dialógica sobre las concepciones y las prácticas
Copello Levy, Maria Inés (Universidade Federal do Rio Grande (Brasil))
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)

Data: 2001
Resum: In this article, principles of one model for male and female Science teacher formation are discussed, considering as its basis the dialogical and critical reflection on concepts and practices, between the teacher and his/her tutor. The dialogical reflection takes place due to problems located in a concrete environment, which are scrutinized in the light of modern theoretical references regarding to the learning-teaching process of Sciences. The model is based on socioconstructivist currents and, very specially, on studies about the role of self-regulation and learning metacognition. The principles discussed are illustrated with transcription fragments of dialogues obtained through model experiencing in a progressive formation project for Biology secondary teachers in Rio Grande (RS), Brazil.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicat a: Ensenanza de las Ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 269-283, ISSN 0212-4521



15 p, 178.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir