El treball en grup com a mètode docent
Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Elias, Marina (Universitat de Barcelona)
Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona)

Date: 2010
Abstract: Tot i que diverses titulacions han adoptat diferents graus i versions del treball de grup, des de fa algun temps, sembla clar que la modificació dels mètodes docents associada a Bolonya n'ha estès la seva consideració com a competència a assolir, el seu ús i la seva pràctica a gairebé tots els àmbits de docència universitària. Nosaltres ens preguntem a la nostra recerca quines diverses concepcions i valoracions en fan els estudiants, alhora que provem de veure'n les conseqüències per a l'aprenentatge, distingint les àrees d'estudi, com també per a d'altres qüestions de caràcter més relacional que hi estan implicades. L'evidència empírica de la que disposem fins el moment consisteix en, 10 entrevistes als responsables de les titulacions, complementades amb dades secundàries i 80 entrevistes a estudiants universitaris de 10 titulacions diferents pertanyents a les quatre universitats públiques de la regió metropolitana de Barcelona. Arrel d'aquests primers resultats, pretenem continuar investigant en aquesta qüestió, ara de forma extensiva, incloent tota una sèrie de preguntes tancades, elaborades a partir de les respostes a les entrevistes, en un qüestionari de caràcter més ampli dirigit a estudiants de les mateixes titulacions.
Abstract: The teaching and learning Bologna's reform has promoted the use of the working group as a teaching methodology. However, we must consider that different degrees and faculties have implemented diverse versions of this way of organising the learning experience. We focus on the different conceptions students have about it. At the same time, we try to investigate into consequences working group has on learning and on other relational issues. Empiric evidence we are working on consist of 10 interviews to the degrees' managers, complemented with secondary data, and 80 interviews to university students of 10 different degrees belonging to the four public universities in the metropolitan area of Barcelona (RMB). From these first results, we have the intention of researching forward and extensively into this issue through a broad questionnaire aimed to students in the same 10 degrees.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Comunicació de congrés
Subject: Docència en equip ; Procés de Bolonya ; Treball en grup ; Capital social ; Aprenentatge univesitari ; Bologna Process ; Team work ; Social capital ; University learning ; Espai Europeu d'Educació Superior
Published in: CIDUI : Nuevos espacios de calidad en la Educación Superior. un análisis comparado y de tendencias. Barcelona, Catalunya, : 2010



18 p, 598.9 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Research Group Education and Work (GRET)
Contributions to meetings and congresses > Papers and communications > UAB papers and communications

 Record created 2016-05-23, last modified 2022-06-04



   Favorit i Compartir