Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/15687
Ètica i deontologia de les relacions públiques
Parés i Maicas, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Títol variant: Ethics and Deontology of Public Relations
Data: 2006
Resum: Com a punt de partida es fa una proposta de definició de les relacions públiques i s’exposen quines són les seves principals característiques comunicatives, així com també els seus camps d’acció. Tot seguit es formula la tipologia dels seus actors. Tots aquests prolegòmens tenen per objectiu estudiar el dret, l’ètica i la deontologia de les relacions públiques. S’analitzen els codis deontològics estrangers més rellevants en aquest àmbit, per estudiar després els que existeixen a Espanya en el camp del periodisme i el seu silenci sobre les relacions públiques en el sentit constitutiu del terme.
Resum: The text begins with a proposed definition of Public Relations: The principalcommunicative characteristics, its fields of activity, and the typology of its actors, are the main bases on which the Law, Ethics and Deontology of PR should be approached. The main foreign deontological codes existing in this field are analysed. Finally a study is made of the deontological codes of journalism existing in Spain and their silence regarding the real role of PR.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Relacions públiques ; Característiques comunicatives ; Camps d’acció ; Actors ; Dret ; Ètica ; Deontologia ; Codis deontològics ; Relaciones públicas ; Características comunicativas ; Campos de acción ; Actores ; Derecho ; Ética ; Deontología ; Códigos deontológicos ; Public relations ; Communicative characteristics ; Areas ; Law ; Ethics ; Deontology ; Deontological codes
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 34 (2006) p. 325-338, ISSN 0211-2175

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/55461


14 p, 94.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-02-12, darrera modificació el 2016-12-09



   Favorit i Compartir