Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/158639
A model of air transport passenger incidents and rights
Rodríguez-Doncel, Víctor (Univeridad Politécnica de Madrid)
Santos, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)

Publicació: Amsterdam IOS Press 2014
Descripció: 6 pag.
Col·lecció: Frontiers in artificial intelligence and applications ; 271
Resum: This paper describes a representation of the legal framework in the air transport passenger's rights domain and the foremost incidents that trigger the top of consumer complaints ranking in the EU. It comprises the development of a small network of three ontologies, formalisation of scenarios, specification of properties and identification of relations. The approach is illustrated by means of a case study based in the context of a real life cancelled flight incident. This is part of an intended support-system that aims to provide both consumers and companies with relevant legal information to enhance the decision-making process.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Anglès
Document: bookPart
Matèria: Ontology ; Air transport passenger rights ; Incidents ; Dispute resolution
ISBN: 9781614994671
Publicat a: Legal Knowledge and Information Systems: JURIX 2014: The Twenty-Seventh Annual Conference, 2014

DOI: 10.3233/978-1-61499-468-8-55


Postprint
6 p, 418.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Institut de Dret i Tecnologia (IDT)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2016-06-28, darrera modificació el 2016-06-30



   Favorit i Compartir