Influència de l'entorn familiar i escolar en l'adquisició de l'hàbit lector
Portell Rifà, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Título variante: Influencia del entorno familiar y escolar en la adquisición del hábito lector
Título variante: Influence of Family and Scholar Environment in the Acquisition of Reading Habits
Fecha: 2016
Resumen: Aquesta tesi doctoral ha analitzat la influència de l'entorn familiar i l'escolar en l'adquisició de l'hàbit lector en dos grups d'adults: mestres i professors en actiu, i estudiants majors d'edat en procés d'obtenció del Graduat en Educació Secundària. D'entre els resultats obtinguts mitjançant gairebé 800 enquestes i 10 entrevistes personals, destaquen la relació entre l'hàbit lector i el nivell de formació, la similitud pel que fa a la tipologia de llibres llegits pels dos grups i el fet que la consciència que es té com a lector/a és quelcom individual.
Resumen: Esta tesis doctoral ha analizado la influencia del entorno familiar y el escolar en la adquisición del hábito lector en dos grupos de adultos: maestros y profesores en activo, y estudiantes mayores de edad en proceso de obtención del Graduado en Educación Secundaria. De entre los resultados obtenidos mediante casi 800 encuestas y 10 entrevistas personales, destacan la relación entre el hábito lector y el nivel de formación, la similitud en cuanto a la tipología de libros leídos por los dos grupos y el hecho de que la conciencia de que se tiene como lector/a es algo individual.
Resumen: This doctoral thesis analyses the influence of family and school in the acquisition of reading habits of adults belonging to two groups: active teachers and adults studying to obtain a secondary education diploma. As highlighted among the results obtained through nearly 800 questionnaires and 10 interviews are the relationship between reading habits and level of education, a similarity with respect to the type of books read by the two groups and that awareness as a reader is something individual.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, Castellà i Anglès
Documento: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicado en: UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2, ISSN 2014-6388

Adreça de la tesi doctoral: https://ddd.uab.cat/record/148865
Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/323079


Català
3 p, 39.9 KB

Español
3 p, 145.2 KB

English
3 p, 143.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > UAB Divulga
Artículos > Artículos de divulgación

 Registro creado el 2016-06-30, última modificación el 2022-02-06



   Favorit i Compartir