Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/158714
The Burden of ‘Nativeness’ : Four Plurilingual Student-Teachers’ Stories
Cioè-Peña, María (City University of New York.)
Moore, Emilee (University of Leeds)
Martín Rojo, Luisa (Universidad Autónoma de Madrid)

Data: 2016
Resum: Oral history interviews conducted with four student-teachers in Bilingual Education or TESOL studies are analyzed. Despite being deconstructed in sociolinguistics and related fields, the ‘native’ and ‘non-native’ dichotomy emerges not only as salient in participants’ self-perceptions of linguistic competence, but also in feelings of unpreparedness for full participation in the teaching profession. Alternative categories are explored, including ‘legitimate’, ‘resourceful’ or ‘bi/plurilingual’ speaker, which may act in juxtaposition to that of ‘native’, or offer emancipatory ways forward. In line with critical pedagogy, for such alternative categories to empower, reimagining how linguistic competence is constructed in the teaching profession - through the appropriation of tools to critically deconstruct ‘nativeness’ – must engage the entire educational community.
Resum: En aquest article s'analitzen les històries de vida de quatre estudiants participants en programes de formació de professorat d'Educació Bilingüe o TESOL. Tot i que la sociolingüística i altres camps afins han problematitzat la dicotomia de parlant 'nadiu' / 'no-nadiu', aquestes categories emergeixen com a rellevants per als participants en aquest estudi, pel que fa a les percepcions de la seva pròpia competència i de la seva preparació per iniciar-se en la seva professió. Categories alternatives com a parlant 'legítim', ‘expert’ o 'bi/plurilingüe' s'exploren en l'article, les quals poden servir simplement per rebatre la de parlant 'nadiu' o possibilitar l'emancipació d'ella. Seguint els postulats de la pedagogia crítica, perquè aquestes categories siguin empoderadores, les tasques de reimaginar la competència lingüística que es construeix en el camp de l'educació i de desconstruir la noció de 'nativitat' és una en la qual han d'involucrar-se comunitats educatives senceres.
Resum: En este artículo se analizan las historias de vida de cuatro estudiantes participantes en programas de formación de profesorado de Educación Bilingüe o TESOL. A pesar de que la sociolingüística y otros campos afines han problematizado la dicotomía de hablante ‘nativo’/‘no-nativo’, estas categorías emergen como relevantes para los participantes en este estudio, en cuanto a las percepciones de su propia competencia y de su preparación para iniciarse en su profesión. Categorías alternativas como hablante ‘legítimo’, ‘experto’ o ‘bi/plurilingüe’ se exploran en el artículo, las cuales pueden simplemente rebatir la de hablante ‘nativo’ o posibilitar la emancipación de ella. Siguiendo los postulados de la pedagogía crítica, para que estas categorías resulten empoderadoras, en las tareas de reimaginar la competencia lingüística que se construye en el campo de la educación y de deconstruir la noción de ‘natividad’, deben involucrarse comunidades educativas enteras.
Resum: Cet article décrit les histoires de vie de quatre participants à des programmes de formation des enseignants bilingues de l'éducation bilingue et TESOL. Bien que la sociolinguistique et et d'autres domaines connexes devraient problématisé la dichotomie des «native» / «non-indigène», ces catégories apparaissent comme pertinentes pour les participants à cette étude, les perceptions de leurs propres compétences et haut-parleurs préparation de se lancer dans sa profession. catégories alternatives comme haut-parleur «légitime», «expert» ou «bi / multilingue» sont explorées dans l'article, qui peut simplement réfuter celle du locuteur «natif» ou permettre l'émancipation de son.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Native/non-native ; Resourceful speakers ; Bi/plurilingual teachers ; Critical pedagogy ; Teacher education ; Hablante "nativo/no-nativo" ; Hablante "experto" ; Docentes plurilingües ; Pedagogía crítica ; Formación de profesorado ; Parlant "nadiu/no-nadiu" ; Parlant "expert" ; Docents plurilingües ; Pedagogia crítica ; Formació de professorat
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 2 (may-june 2016) , p. 32-52 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: http://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v9-n2-cioepena-etal
DOI: 10.5565/rev/jtl3.677


21 p, 323.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-07-01, darrera modificació el 2016-07-06



   Favorit i Compartir