Didàctica i desenvolupament curricular [102068]
Olmos Rueda, Patricia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Teaching and Curricular Development
Título variante: Didáctica y desarrollo curricular
Fecha: 2016-17
Resumen: La didàctica i el desenvolupament curricular a la titulació de primària està orientada a comprendre els processos d'ensenyament i aprenentatge en el context de l'educació primària i a analitzar els plantejament curriculars, des del punt de vista del seu disseny i desenvolupament, més permitent i actuals en aquesta etapa d'ensenyament. Es tracta, doncs, d'una assignatura que tindrà una continuïtat a tercer curs amb l'assignatura planificació, investigació i innovació que permetrà aprofundit i ampliar els plantejaments didàctics i curriculars, en aquest cas, més concretament, en les funcions de planificació, investigació i innovació. Des d'aquest punt de vista, l'assignatura de didàctica i desenvolupament curricular ha d'establir els referents teòrics i pràctics pel treball a l'etapa d'educació primària. 1 Els objectius de l'assignatura es concreten en: 1. Comprendre les diferents concepcions sobre el curriculum i llur relació amb la didàctica. 2. Analitzar el model i l'estructura curricular actual a l'etapa de l'educació Primària 3. Analitzar els components del disseny i desenvolupament curricular per competències 4. Dissenyar processos d'ensenyament i aprenentatge d'acord amb els plantejaments curriculars i les necessitats dels grups d'aprenentatge. 5. Reflexionar sobre les principals funcions docent, la funció tutorial i la gestió i dinamització del grup d'aprenentatge.
Resumen: During this year, student teachers will learn about teaching and learning processes and they will analyse, on the one hand, curricular approaches within learning and teaching methods and, on the other, the curriculum perspective in primary education. Education and Curriculum Development will continue in the 3rd year with the subject Planning, Research and Innovation. This latter will go into detail about teaching and curriculum approaches, with specific reference to planning, research and innovation. In this way, this subject aims to establish theoretical and practical benchmarks for working in primary education. This year prepares student teachers to: 1. Understand curriculum conceptions and how these are related to didactics. 1 1. Understand curriculum conceptions and how these are related to didactics. 2. Analyse the structure of the current primary education curriculum. 3. Analyse the components of didatics and curriculum development by competencies. 4. Design teaching and learning processes according to learning groups' needs. 5. Think about the teacher's role in relation to tutorial intervention and management and dynamics of learning groups.
Resumen: Los contenidos de la asignatura de Didáctica y desarrollo curricular, en la titulación de primaria, están orientados a comprender los procesos de enseñanza y aprendizaje en el contexto de la educación primaria y a analizar los planteamientos curriculares desde el punto de vista de su diseño y desarrollo más actuales en esta etapa de enseñanza. Se trata de una asignatura que tendrá una continuidad en tercer curso con la asignatura de Planificación, investigación e innovaciónque permite profundizar y ampliar los planteamientos didácticos y curriculares, más concretamente, en las funciones de planificación, investigación e innovación. Desde este punto de vista, la asignatura de Didáctica y desarrollo curricular tiene la finalidad de establecer los referentes teóricos y prácticos para el trabajo en la etapa de educación primaria. 1 Los objetivos de la asignatura se concretan en: 1. Comprender las diferentes concepciones sobre el currículum y su relación con la didáctica. 2. Analizar el modelo y la estructura curricular actual en la etapa de educación primaria. 3. Analizar los componentes del diseño y el desarrollo curricular por competencias. 4. Diseñar procesos de enseñanza y aprendizaje de acuerdo con los planteamientos curriculares y les necesidades de los grupos de aprendizaje. Reflexionar sobre las principales funciones docentes y en especial la función tutorial, la gestión y la dinamización del grupo destinatario de aprendizaje.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [896]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 84.8 KB

Anglès
5 p, 83.9 KB

Castellà
5 p, 82.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > CRiEDO (Centro de Investigación y Estudios para el Desarrollo Organizativo)
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2016-07-04, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir