Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/158906
Aprenentatge de les matemàtiques i currículum [102061]
de Gamboa Rojas, Genaro
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Mathematics Learning and Curriculum
Títol variant: Aprendizaje de las matemáticas y currículo
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: La finalitat d'aquesta assignatura és adquirir un coneixement didàctic adient dels continguts curriculars, així com que l'estudiant conegui documents i recursos de referència que li permetin contextualitzar el seu coneixement matemàtic en la seva futura tasca docent. A més d'oferir als estudiants eines didàctiques per desenvolupar els continguts matemàtics bàsics, es pretén dotar a l'alumne d'eines metodològiques que li permetin generar activitats didàctiques per l'estudi d'altres continguts, no necessàriament exposats al llarg del curs. Es concreten els següents tres objectius específics: 1. Conèixer diferents marcs curriculars de referència i aprendre a interpretar-los. 2. Adquirir un coneixement didàctic i professional dels processos que intervenen en l'aprenentatge de la matemàtica, i en particular establir relacions entre els diferents continguts i entre les matemàtiques i d'altres àrees, fent-se conscient que una observació acurada de l'entorn permet reconèixer i identificar patrons i facilita que se n'identifiquin de noves. 3. Adquirir el coneixement didàctic i dels materials adients perportar a terme, avaluar i interpretar tasques matemàtiques de nombres i geometria, potenciant la imaginació i el pensament visual.
Resum: The purpose of this course is to acquire a deep knowledge of the mathematical content in the Primary School Curriculum. Several curricular documents will be analyzed in order to show the students different resources that allow them to contextualize the mathematical knowledge in their future teaching. In addition to providing students with educational tools to develop basic mathematical content, this course also aims to provide them with methodological tools that allow them to create rich educational activities that could be applied for teaching other subjects. The specific objectives of this subject are: 1. Understanding different frames of reference for mathematics curricula and learn to interpret them. 2. Acquiring didactical and professional knowledge of the processes involved in the learning of mathematics, in particular, the connections that exist between mathematical ideas and also between mathematic and other areas. In this regard, it is also important to be aware of the connection between the patterns in our environment and mathematical structures. 3. Acquiring didactical knowledge of the appropriate teaching materials to carry out, asses and interpret mathematical tasks in geometry and numbers, encouraging imagination and visual thinking.
Resum: La finalidad de esta asignatura es que el estudiante adquiera un conocimiento didáctico adecuado de los contenidos curriculares, así como que conozca documentos y recursos de referencia que le permitan contextualizar el conocimiento matemático en su futura tasca docente. Además de ofrecer a los estudiantes herramientas didácticas para desarrollar los contenidos matemáticos básicos, se pretende dotarlos de herramientas metodológicas que les permitan generar actividades didácticas para el estudio de otros contenidos, no necesariamente expuestos a lo largo del curso. Se concretan los siguientes tres objetivos específicos: 1. Conocer diferentes marcos curriculares de referencia y aprender a interpretarlos. 2. Adquirir un conocimiento didáctico y profesional de los procesos que intervienen en el aprendizaje de la matemática, y en particular establecer relaciones entre los diferentes contenidos, así como entre las matemáticas y otras áreas, siendo consciente de que una observación cuidadosa del entorno permite reconocer e identificar patrones cada vez más complejos. 3. Adquirir el conocimiento didáctico y de los materiales adecuados para implementar, evaluar e interpretar tareas matemáticas sobre números y geometría, potenciando la imaginación y el pensamiento visual.
Llengua: Català



Català
4 p, 77.8 KB

Anglès
4 p, 79.5 KB

Castellà
5 p, 79.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir