Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/158944
Teories i història de l'educació [101662]
Jordán Sierra, José Antonio
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: History of Education Theory
Títol variant: Teorías e historia de la educación
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació social [827] ; Pedagogia [1211]
Titulació: Educació social [2500260] ; Pedagogia [2500261]
Resum: L'objectiu d'aquesta assignatura és introduir als estudiants a l'estudi de les principals teories de l'educació que tenen vigència en el món contemporani, així com mostrar l'evolució històrica d'aquestes teories i de la seva implementació. En un primer bloc s'estudiarà el significat i el sentit de l'educació, la relació entre l'educació i la cultura occidental, el paper epistemològic de la pedagogia dins del conjunt de les ciències de l'educació; finalment es presentaran els models de les principals teories educatives i se'n farà una consideració crítica. A l'apartat històric s'estudiaran els moviments i els pedagogs que han estat històricament més rellevants i es ponderarà la seva vigència en el moment present. Aquesta assignatura complementa altres matèries de primer curs ("Societat, ciència i cultura", "Contextos educatius", "Aspectes biopsicològics de la persona", i de segon curs "Bases sociopolítiques de l'educació") i posa els fonaments epistemològics de l'assignatura "Investigar en educació" (de segon curs) i els filosòfics i històrics de "Antropologia i filosofia de l'educació" (també de segon curs).
Resum: The course aims to study the main theories of contemporary education and to analyse the historical evolution of these theories and their implementation. At the first part, Educational Theory, the students analyse the sense and meaning of education, the relationship between education and Western culture, the epistemological role of pedagogy within the set of sciences of education. Also, the course aims to study different educational theories with a critical perspective. The second part, History of Education, aims to analyse different perspectives and historically relevant authors in order to understand their present contribution. This course complements other courses of the first year: "Sociedad, Ciencia y Cultura", "Contextos educativos", "Aspectos biopsicológicos de la persona", and supplements the course of the second year: "Bases sociopolíticas de la educación". Also, this course establishes the epistemological base of the course "Research in education" and establishes the philosophical and historical aims of "Anthropology and philosophy of education".
Resum: El objetivo de esta asignatura es introducir a los estudiantes en el estudio de las principales teorías de la educación que tienen vigencia en el mundo contemporáneo, así como mostrar la evolución histórica de estas teorías y de su implementación. En un primer bloque se estudiará el significado y el sentido de la educación, la relación entre la educación y la cultura occidental, el papel epistemológico de la pedagogía dentro del conjunto de las ciencias de la educación; finalmente se presentarán los modelos de las principales teorías educativas y se hará una consideración crítica. En el apartado histórico se estudiarán los movimientos y los autores que han sido históricamente más relevantes y se ponderará su vigencia en el momento presente. Esta asignatura complementa otras materias del primer curso ("Sociedad, ciencia y cultura", "Contextos educativos", "Aspectos biopsicológicos de la persona", y de segundo curso: "Bases sociopolíticas de la educación") y pone los fundamentos epistemológicos de la asignatura "Investigar en educación" (de segundo curso) y los filosóficos e históricos de "Antropología y filosofía de la educación" (también de segundo curso).
Llengua: Català



Català
5 p, 83.3 KB

Anglès
5 p, 82.8 KB

Castellà
6 p, 84.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir