Aprenentatge i desenvolupament II [102084]
Morodo, Andy
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Learning and Development II
Títol variant: Aprendizaje y desarrollo II
Data: 2016-17
Resum: L'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament II forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). Es tracta d'una formació bàsica, de caràcter obligatori, relacionada amb les matèries bàsiques de l'àrea del coneixement de Ciències Socials i Jurídiques: Educació i Psicologia. En el seu conjunt, la matèria té 18 crèdits ECTS, que es distribueixen en tres assignatures de caràcter obligatori, de 6, 4 i 5 crèdits respectivament: Aprenentatge i Desenvolupament I; Aprenentatge i Desenvolupament II i Diferències i Inclusió. Cada assignatura té una durada semestral i es situen als cursos de segon i tercer. Aprenentatge i desenvolupament II és una assignatura bàsica de 4 crèdits dins del Pla d'estudis de Graduat/da en Educació Primària. Conjuntament amb la resta d'assignatures del pla d'estudis, molt especialment les de pedagogia, sociologia i didàctiques específiques, s'orienta a la professionalització creixent de l'estudiant de Magisteri. Té l'objectiu d'ajudar a construir criteris per a l'anàlisi i comprensió de les pràctiques educatives escolars i desenvolupar habilitats per al disseny i la pràctica de l'ensenyament. Els objectius formatius de l'assignatura són: Analitzar la interacció entre els processos de desenvolupament i aprenentatge, i valorar lainfluència dels diferents contextos educatius. Identificar i interpretar les diferents necessitats educatives i d'aprenentatge de l'alumnat. Analitzar actuacions educatives en l'àmbit de l'educació formal i aprofundir els aspectes cognitius, motrius, afectius i socials interactius del desenvolupament. Analitzar els propis processos d'aprenentatge, l'organització del coneixement i els processos 1 Analitzar els propis processos d'aprenentatge, l'organització del coneixement i els processos psicosocials i motivacionals que tenen lloc en el context de l'aprenentatge escolar. Revisar les pròpies creences i teories sobre l'aprenentatge i l'ensenyament amb l'ajut de les aportacions teòriques més rellevants, l'anàlisi sobre l'experiència personal com a mestres i com a alumnes, l'anàlisi de les observacions realitzades durant el Pràcticum, i la contrastació amb els companys/es.
Resum: Learning and Development II is part of the Basic Course: Learning and Personality Development (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). This is a basic, and compulsory course, which is related with the basic courses of the context of Social and Juridical Sciences: Education and Psychology. The course involves 18 ECTS credits, distributed in three compulsory subjects, of 6, 4, and 5 credits respectively: Learning and Development I; Learning and development II, and Inclusive Education. Each subject lingers one semester and are taken at the second and third year course of the Bachelor studies. Learning and Development II is a basic course of 4 credits within the Bachelor studies of Primary Education. Together with the rest of the courses of the studies, especially the courses of pedagogy, sociology, and specific didactics, it is orientated towards professionalization of students. Its objective is to help construct criteria to analyse and comprehend the educative school practices and to develop skills to design and implement the teaching practice. The objectives of the subject are: Analyze the interaction between the development and learning processes, and value the influence of the different educative contexts. Identify and interpret the variety of students' educative learning needs. Analyze the educative actions in the formal educative context and deepen on the cognitive, motor, affective, and social aspects of the children development. Analyze the own learning processes, the knowledge organization and the psychosocial and motivational processes that take place on the context of the school learning. Review the own beliefs and theories about teaching and learning, through the help of the main 1 Review the own beliefs and theories about teaching and learning, through the help of the main theoretical approaches, analyze the own personal experience as teachers and as students, the observations made during the internship, and the comparison and discussion with their peers.
Resum: La asignatura Aprendizaje y Desarrollo II forma parte de la materia Formación Básica: Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Orden MinisterialECI/3857/2007). Se trata de una formación básica, de carácter obligatorio, relacionada con las materias básicas del área de conocimiento de Ciencias Sociales y Jurídicas: Educación y Psicología. En su conjunto, la materia tiene 18 créditos ECTS, que se distribuyen en tres asignaturas de carácter obligatorio, de 6, 4 y 5 créditos respectivamente: Aprendizaje y Desarrollo I; Aprendizaje y Desarrollo II y Diferencias e Inclusión. Cada asignatura tiene una duración semestral y se sitúa en los cursos de segundo y tercero. Aprendizaje y Desarrollo II es una asignatura básica de 4 créditos dentro del Plan de Estudios de Graduado/a en Educación Primaria. Conjuntamente con el resto de las asignaturas del plan de estudios, muy especialmente las de pedagogía, sociología y didácticas específicas, se orienta en la profesionalización creciente del estudiante de Magisterio. Tiene el objetivo de ayudar a construir criterios para el análisis y comprensión de las prácticas educativas escolares y desarrollar habilidades para el diseño y la practicas de la enseñanza. Los objetivos formativos de la asignatura son: Analizar la interacción ente los procesos de desarrollo y aprendizaje, y valorar la influencia de los diferentes contextos educativos. Identificar e interpretar las diferentes necesidades educativas y de aprendizaje del alumnado. Analizar actuaciones educativas en el ámbitos de la educación formal y profundizar en los aspectos 1 Analizar actuaciones educativas en el ámbitos de la educación formal y profundizar en los aspectos cognitivos, motrices, afectivos y sociales interactivos del desarrollo. Analizar los propios procesos de aprendizaje, la organización delconocimiento y los procesos psicosociales y motivacionales que tienen lugar en el contexto del aprendizaje escolar. Revisar las propias creencias y teorías sobre el aprendizaje y la enseñanza con la ayuda de las aportaciones teóricas más relevantes, el análisis sobre la experiencia personal como maestros y como alumnos, el análisis de las observaciones realizadas durante el Prácticum I, y la contrastación con los/las compañeros/as.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 94.8 KB

Anglès
6 p, 91.4 KB

Castellà
7 p, 90.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2024-04-06



   Favorit i Compartir