Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159178
Teories de la Comunicació [103840]
Soriano Clemente, Jaume
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Teorías de la Comunicación
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Comunicació Audiovisual [1196]
Titulació: Comunicació Audiovisual [2501928]
Resum: L'assignatura pertany a la matèria Comunicació i està qualificada com a fonamental als graus de Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques. Es considera que existeix una lògica progressiva entre les assignatures de formació bàsica de la matèria de Comunicació basada en una llarga experiència docent i estructurada de la següent manera: 1. Història de la Comunicació. Introdueix l'alumne en l'evolució històrica de la comunicació i el periodisme des dels primers fenòmens comunicatius fins a les experiències comunicatives actuals. 2. Estructura de la Comunicació. Presenta l'ecosistema comunicatiu, les seves dinàmiques i lògiques estructurals. 3. Teories de la Comunicació. Presenta i concreta les teories, escoles, autors i perspectives d'anàlisi de la comunicació. Els objectius formatius generals de l'assignatura són que els alumnes identifiquin les principals teories del camp de la comunicació, les elaboracions conceptuals i els enfocaments teòrics que fonamenten el seu coneixement i el seu paper en la cultura. També és un objectiu desitjable de l'assignatura el d'afavorir la reflexió crítica sobre el paper dels mitjans de comunicació en la societat. 1.
Resum: La asignatura pertenece a la materia Comunicación y está calificada como fundamental en el grado de Periodismo. Se considera que existe una lógica progresiva entre las asignaturas de formación básica de la materia de Comunicación basada en una larga experiencia docente y estructurada de la siguiente manera: 1. Historia de la Comunicación. Introduce al alumno en la evolución histórica de la comunicación y el periodismo desde los primeros fenómenos comunicativos hasta las experiencias comunicativas actuales. 2. Estructura de la Comunicación. Presenta el ecosistema comunicativo, sus dinámicas y lógicas estructurales. 3. Teorías de la Comunicación. Presenta y concreta las teorías, escuelas, autores y perspectivas de análisis de la comunicación. Los objetivos formativos generales de la asignatura son que los alumnos identifiquen las principales teorías del campo de la comunicación, las elaboraciones conceptuales y los enfoques teóricos que fundamentan su conocimiento y su papel en la cultura. También es un objetivo deseable de la asignatura el de favorecer la reflexión crítica sobre el papel de los medios de comunicación en la sociedad.
Llengua: Català



Català
8 p, 91.3 KB

Castellà
8 p, 90.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir