Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159290
Fonaments educatius de la logopèdia [101702]
Perez Ventayol, Montserrat
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2016-17
Pla d'estudis: Logopèdia [828]
Titulació: Logopèdia [2500893]
Resum: Aquesta assignatura proporciona coneixements sobre els processos d'ensenyament- aprenentatge de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar, en els primers cicles educatius. Un dels camps possibles d'actuació del logopeda són els centres educatius; per tant, es considera imprescindible oferir una primera panoràmica sobre els fonaments teòrics i les metodologies didàctiques d'intervenció dels processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita. Al finalitzar l'assignatura l'alumne serà capaç de: Conèixer els fonaments teòrics i els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar. Conèixer la literatura infantil i adquirir criteris per analitzar-la, valorar-la i aprendre a formar lectors. Analitzar i valorar els processos d'escriptura i lectura en l'etapa dels primers aprenentatges de la llengua escrita. Aplicar les estratègies adequades que donen suport al procés d'adquisició i producció de la llengua oral i escrita. Saber analitzar críticament materials escolars -també en suport informàtic i en qualsevol altre- de manera que se sàpiguen diferenciar les propostes mecàniques de les que promouen aprenentatge i l'adequació a cada necessitat. Entendre que aprendre llengua està intrínsecament relacionat amb qualsevol altre aprenentatge del seu currículum. Ser capaç d'integrar els diversos sabers que incideixen en els processos d'adquisició de la llengua oral i escrita: psicolingüística, lingüística, metodologies didàctiques… Comprendre i analitzar els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua i interpretar les 1 Comprendre i analitzar els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua i interpretar les metodologies d'intervenció escolars. Saber analitzar documents oficials que regulen l'organització escolar. Comprendre el paper de les diferents llengües implicades en l'educació lingüística. Mostrar un bon domini del llenguatge oral i escrit formal en les llengües oficials pròpies de la comunitat autònoma on exerceix la professió: registre, organització del discurs, expressió, coneixement gramatical, pronuncia, emissió i projecció de la veu, etc.
Llengua: Català



Català
7 p, 91.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir