Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159348
Història Econòmica Mundial [102330]
Fatjo Gomez, Pedro
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: World Economic History
Títol variant: Historia Económica Mundial
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Administració i Direcció d'Empreses [950] ; Economia [952]
Titulació: Economia [2501573] ; Administració i Direcció d'Empreses (anglès) [2501572]
Resum: Contextualització L'assignatura Història Econòmica Mundial (HEM) pertany a la matèria "Història" que integra el conjunt dels blocs formatius propis dels Graus de Administració i Direcció d'Empreses (ADE), Economia i ADE+Dret impartits per a la Facultat d'Economia i Empresa. En concret, HEM forma part del bloc d'assignatures de formació bàsica i obligatòries de 1er Curs programades en l'àmbit dels graus d'ADE i Economia (60 crèdits ECTS). La finalitat principal d'aquest primer grup d'assignatures és proporcionar als estudiants els coneixements i les eines analítiques i metodològiques primaris per iniciar a desenvolupar les competències transversals a l'àrea dels estudis d'economia i les específiques de cada grau. En aquest sentit, la HEM contribueix de manera essencial al procés de formació i aprenentatge de 1er Curs dels graus esmentats perquè permet examinar en perspectiva històrica el funcionament concret dels processos i fenòmens econòmics i verificar sobre la realitat la possible aplicació dels principals models teòrics. A més a més, concorre a la formació professional dels estudiants donat que fomenta l'aprenentatge en una sèrie de competències generals (entre les quals destaquen la capacitat de raonar de manera crítica i la de millorar les estratègies de treball autònom), transversals (per exemple, saber seleccionar i generar la informació necessària per entendre les dinàmiques econòmiques del present) i específiques (tenir consciència que existeixen uns factors exògens a la economia que condicionen profundament la seva dinàmica i evolució, 1 que existeixen uns factors exògens a la economia que condicionen profundament la seva dinàmica i evolució, com les institucions i la tecnologia) que seran de gran utilitat pels futurs professionals d'un ampli ventall d'activitats de caràcter empresarial, financer, monetari, etc. Objectius formatius Pel que fa als continguts temàtics del programa, l'assignatura es proposa que els estudiants adquireixin els coneixements suficients per poder: - determinar les variables explicatives fonamentals d'un procés o esdeveniment històric; - avaluar conseqüències econòmiques i socials d'un procés o esdeveniment històric de caràcter marcadament econòmic. I, més concretament: - identificar i explicar els principals determinants i les causes que respectivament han possibilitat períodes de creixement, estabilitat econòmica, recessió i crisis, a escala nacional i internacional; - identificar i explicar els factors que han determinat el desenvolupament del procés de globalització econòmica; - analitzar les causes i conseqüències de les disparitats econòmiques socials i regionals generades pel desenvolupament econòmic capitalista; - caracteritzar les principals fases de canvi tecnològic i identificar el seu impacte en la evolució de l'economia i particularment l'organització empresarial; - avaluar i comparar la sostenibilitat dels models de desenvolupament econòmic històrics i actuals i la seva viabilitat futura. Dins de l'àmbit i dels límits de les seves competències, l'assignatura HEM vol fomentar entre els estudiants les següents habilitats: - començar a elaborar un discurs estructurat en un llenguatge ja propi de les Ciències Socials; - millorar l'expressió escrita i oral en català i castellà; - treballar autònomament i gestionar adequadament el temps; - desenvolupar la capacitat de treballar en grup; - cercar, amb esperit crític,informació a les diferents fonts: principalment biblioteques i internet. Finalment, l'assignatura HEM té com a objectiu que els estudiants dels diferents graus vagin començant a adquirir una sèrie d'actituds beneficioses i profitoses pel seu futur desenvolupament acadèmic i professional. Entre aquestes destaquen: - tenir i demostrar una certa sensibilitat i un cert compromís front els problemes econòmics, les polítiques dutes a terme al respecte, i les seves conseqüències socials i mediambientals; - respectar la diversitat i pluralitat d'idees, persones i situacions i intentar entendre els motius que funden cada opinió i plantejament.
Resum: World Economic History is part of the group of the basic subjects in the first year for the studies of Economics and Business Administration. The objective of these subjects is for students to acquire the knowledge, analytical tools and basic methodology in order to develop the general and specific competencies of the degree programme. This course studies the development of the international economy since pre-industrial times up to the present day. It appraises the different phases of modern economic growth, the impact of major historical facts in the economy as well as the transformation of global economic institutions.
Resum: Contextualización La asignatura Historia Económica Mundial (HEM) pertenece a la materia "Historia" que integra el conjunto de los bloques formativo propiosde los Grados de administración y Dirección de Empresas (ADE), Economía y ADE+Derecho impartidos por la Facultad de Economía y Empresa. En concreto, HEM forma parte del bloque de asignatura de formación básica y obligatorias de 1r curso programadas en el ámbito de los Grados de ADE y Economía (60 créditos ECTS). La finalidad principal de este primer grupo de asignaturas es proporcionar a los estudiantes los conocimientos y las herramientas analíticas y metodológicas primarias para iniciar el desarrollo de las competencias transversales en el área de los estudios de economía y las específicas de cada grado. En este sentido, la HEM contribuye de manera esencial al proceso de formación y aprendizaje de primer curso de los grados mencionados porqué permite examinar en perspectiva histórica el funcionamiento concreto de los procesos y fenómenos económicos y verificar sobre la realidad la posible aplicación de los principales modelos teóricos. Además, concurre a la formación profesional de los estudiantes dado que fomenta el aprendizaje en una serie de competencias generales (entre las cuales destacan la capacidad de razonar de manera crítica y la de mejorar las estrategias de trabajo autónomo), transversales (por ejemplo, saber seleccionar y generar la informaciónnecesaria para entender las dinámicas económicas del presente) y específicas (tener consciencia de que existen unos factores exógenos a la economía que condicionan profundamente su dinámica y evolución, como las instituciones y la tecnología) que serán de gran utilidad para los futuros profesionales de un amplio abanico de actividades de carácter empresarial, financiero, monetario, etc Objetivos formativos 1 Por lo que respecta a los contenidos temáticos del programa, la asignatura se propone que los estudiantes adquieran los conocimientos suficientes para poder: - Determinar las variables explicativas fundamentales de un proceso o acontecimiento histórico; - Evaluar consecuencias económicas y sociales de un proceso o acontecimiento histórico de carácter marcadamente económico; más concretamente: -Identificar y explicar los principales determinantes y las causas que respectivamente han posibilitado períodos de crecimiento, estabilidad económica, recesión y crisi, a escala nacional e internacional; - Identificar y explicar los factores que han determinado el desarrollo del proceso de globalización económica; -Analizar las causas y consecuencias de las disparidades económicas, sociales y regionales generadas por el desarrollo económico capitalista; - Caracterizar las principales fases de cambio tecnológico e identificar su impacto en la evolución de la economía y particularmente en la organización empresarial; - Evaluar y comparar la sostenibilidad de los modelos de desarrollo económico, históricos y actuales, y su viabilidad futura. Dentro del ámbito y de los límites de sus competencias, la asignatura HE quiere fomentar entre los estudiantes las siguientes habilidades: - Empezar a elaborar un discurso estructurado en un lenguaje ya propio de las Ciencias Sociales; - Mejorar la expresión escrita y oral en catalán y castellano; - Trabajar autónomamente y gestionar adecuadamente el tiempo; - Desarrollar la capacidad de trabajar en grupo; - Buscar, con espíritu crítico, información en las diferentes fuentes: principalmente bibliotecas e internet. Finalmente, la asignatura HEM tiene como objetivo que los estudiantes de los tres diferentes grados vayan empezando a adquirir una serie de actitudes beneficiosas y provechosas para su futuro desarrollo académico y profesional. Entre éstas destacan: - Tener y demostrar una cierta sensibilidad y un cierto compromiso frente a los problemas económicos, laspolíticas llevadas a cabo alrespecto, y sus consecuencias sociales y medioambientales; - Respetar la diversidad y pluralidad de ideas, personas y situaciones e intentar entender los motivos que fundamentan cada opinión yplanteamiento.
Llengua: Català



Català
6 p, 81.5 KB

Anglès
4 p, 75.8 KB

Castellà
5 p, 76.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir