Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159383
Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059]
Vanegas Muñoz, Yuly Marsela
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Management and Innovation in the Mathematics Classroom
Títol variant: Gestión e innovación en el aula de matemáticas
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que els permeti als estudiants el disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. S'imparteix quan l'alumnat ja ha cursat les assignatures obligatòries: "Matemàtiques per mestres" i "Aprenentatge de les matemàtiques i currículum". Des de l'assignatura Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques es vol incidir en la capacitat de relacionar i integrar els coneixements que els estudiants han adquirit a les altres assignatures de matemàtica i didàctica de les matemàtiques necessaris per l'ensenyament de la matemàtica en l'etapa de primària. Aquesta assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum de matemàtica de primària en la planificació, el disseny i l'avaluació de tasques i seqüències d'ensenyament i aprenentatge de continguts matemàtics, exemplificant-los en els següents continguts matemàtics curriculars: 1. Geometria: transformacions geomètriques: simetria. Semblança. 2. Nombres racionals: nombres decimals i operacions, concepte de fracció i representacions. 1 2. Nombres racionals: nombres decimals i operacions, concepte de fracció i representacions. 3. Mesura: magnituds i unitats de mesura,procediments de mesura. Proporcionalitat. Es concreten els següents objectius específics: 1. Conèixer diferents elements teòrics per a l'anàlisi didàctic de situacions d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a primària. 2. Adquirir competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic pel disseny, planificació, gestió i avaluació de tasques i seqüències d'ensenyament i aprenentatge sobre nombres, mesura i geometria. 3. Conèixer i analitzar situacions didàctiques, interdisciplinàries i innovadores, identificant els continguts matemàtics i els d'altres àrees que s'hi treballen. 4. Afavorir aspectes innovadors relatius a gestió de l'aula de matemàtica i l'ús de recursos didàctics. 5. Dissenyar intervencions per l'ensenyament de la matemàtica a primària, a partir del currículum i les seves directrius teòriques.
Resum: It is a compulsory third year course that focuses on the development of skills of teaching and mathematical analysis, based on real situations of primary mathematics classroom, which allows students to design, manage and evaluate of innovative, interdisciplinary and diversified mathematical activities in their future teaching. Taught when students have already completed the compulsory subjects: "Mathematics for teacher" and "Learning mathematics and curriculum". Since the subject Management and innovation to the mathematics classroom we want to influence the ability to relate and integrate the knowledge students have acquired from other subjects of mathematics and mathematics education that is needed for teaching mathematics at primary school. This course develops practical knowledge and application of mathematics curriculum in the planning, the design and the assesment of activities and sequences teaching and learning of mathematical content in primary school, exemplifying the following curricular mathematical content: 1. Geometry: geometric transformations: symmetry. Similarity. 2. Rational numbers: decimals and operations, representations and concept of fractions 3. Measure: quantities and units of measurement, measurement procedures. Proportionality. The following specific objectives are specified: 1 The following specific objectives are specified: 1. Knowing different theoretical elements to analyze educational situations of teaching and learning mathematics in primary school 2. Acquiring professional skills of didactical and mathematical analysis. In the design, planning, management and evaluation of teaching and learning sequences (involving topics such as numbers, measurement and geometry) 3. Understanding and analyzing teaching situations, interdisciplinary and innovative situations, identifying the mathematical content and other areas that work. 4. Encouraging innovative aspects of mathematics classroom management and use of educational resources. 5. Designing interventions for teaching mathematics in primary school, based on curriculum and their theoretical guidelines.
Resum: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del aula de matemáticas en primaria, que los permita a los estudiantes el diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias y diversificadas en su futura tarea docente. Se imparte cuando el alumnado ya ha cursado las asignaturas obligatorias: "Matemáticas para maestros" y "Aprendizaje de las matemáticas y currículo". Desde la asignatura Gestión e innovación a la aula de matemáticas se quiere incidir en la capacidad de relacionar e integrar los conocimientos que los estudiantes han adquirido a otras asignaturas de matemática y didáctica de las matemáticas necesarios para la enseñanza de la matemática en la etapa de primaria. Esta asignatura desarrolla el conocimiento práctico y la aplicación del currículo de matemática de primaria en la planificación, el diseño y la evaluación de tareas y secuencias de enseñanza y aprendizaje de contenidos matemáticos, ejemplificándolos en los siguientes contenidos matemáticos curriculares: 1. Geometría: transformaciones geométricas: simetría. Semejanza. 2. Números racionales: números decimales y operaciones, concepto de fracción y representaciones. 1 2. Números racionales: números decimales y operaciones, concepto de fracción y representaciones. 3. Medida: magnitudes y unidades de medida, procedimientos de medida. Proporcionalidad. Se concreten los siguientes objetivos específicos: 1. Conocer diferentes elementos teóricos para el análisis didáctico de situaciones de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas a primaria. 2. Adquirir competencias profesionales de análisis didáctico y matemático por el diseño, planificación, gestión y evaluación de tareas y secuencias de enseñanza y aprendizaje sobre números, medida y geometría. 3. Conocer y analizar situaciones didácticas, interdisciplinarias e innovadoras, identificando los contenidos matemáticos y los de otras áreas que se trabajan. 4. Favorecer aspectos innovadores relativos a gestión del aula de matemática y el uso de recursos didácticos. 5. Diseñar intervenciones para la enseñanza de la matemática a primaria, a partir del currículo y sus directrices teóricas.
Llengua: Català



Català
5 p, 86.7 KB

Anglès
5 p, 83.5 KB

Castellà
6 p, 87.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir