Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159439
Mètodes, Dissenys i Tècniques de Recerca Aplicats a l'Àmbit dels Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [43610]
Losilla Vidal, José María
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Métodos, Diseños y Técnicas de Investigación Aplicados al Ámbito de los Trastornos de la Comunicación y del Lenguaje
Data: 2016-17
Pla d'estudis: 1336 [1336]
Titulació: Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [4315497]
Resum: L'objectiu d'aquest mòdul és que el/la estudiant adquireixi els coneixements necessaris per realitzar una investigació empírica o teòrica en l'àmbit dels trastorns de la comunicació, així como per aplicar el mètode científic en la pràctica professional. S'aprèn a formular preguntes rellevants, a definir adequadament objectius i hipòtesis d'investigació, i a discriminar quins mètodes i dissenys d'investigació són més adequats en funció d'aquests objectius i hipòtesis. També es desenvolupen les habilitats relatives a la gestió, anàlisi i interpretació de les dades, y les relacionades amb la cerca, selecció, lectura crítica i síntesi de la informació rellevant per dur a terme investigacions i actuar professionalment. També es revisen els conceptes bàsics sobre disseny i adaptació d'instruments de mesura. Per últim, els/les estudiants aprenen a identificar i discutir les implicacions sanitàries, metodològiques i tècniques de la investigació, així com les seves repercussions sobre l'actuació assistencial i sobre el progrés del coneixement científic.
Resum: El objetivo de este módulo es que el/la estudiante adquiera los conocimientos necesarios para llevar a cabo una investigación empírica o teórica en el ámbito de los trastornos de la comunicación, así como para aplicar el método científico en la práctica profesional. Se aprende a formular preguntas relevantes, a definir adecuadamente objetivos e hipótesis de investigación, y a discriminar qué métodos y diseños de investigación son más adecuados en función de dichos objetivos e hipótesis. Asimismo, se desarrollan las habilidades relativas a la gestión, análisis e interpretación de los datos, y también las relacionadas con la búsqueda, selección, lectura crítica y síntesis de la información relevante para llevar a cabo investigaciones y actuar profesionalmente. También se revisan los conceptos básicos sobre diseño y adaptación de instrumentos de medida. Por último, los/las estudiantes aprenden a identificar y discutir las implicaciones sanitarias, metodológicas y técnicas de la investigación, así como sus repercusiones sobre la actuación asistencial y sobre el progreso del conocimiento científico.
Llengua: Català



Català
4 p, 77.9 KB

Castellà
4 p, 78.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir