Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159572
Diferències i inclusió [102083]
Duran Gisbert, David
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Differences and Inclusion
Títol variant: Diferencias e inclusión
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: L'assignatura Diferències i inclusió forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). Es tracta d'una formació bàsica, de caràcter obligatori, relacionada amb les matèries bàsiques de l'àrea del coneixement de Ciències Socials i Jurídiques: Educació i Psicologia. En el seu conjunt, la matèria té 15 crèdits ECTS, que es distribueixen en tres assignatures de caràcter obligatori, de 6, 4 i 5 crèdits respectivament: Aprenentatge i Desenvolupament I; Aprenentatge i Desenvolupament II i Diferències i Inclusió. Cada assignatura té una durada semestral i es situen als cursos segon i tercer. Diferències i inclusió és una assignatura bàsica de 5 crèdits dins del Pla d'estudis de Graduat en Educació Primària. Conjuntament amb la resta d'assignatures del pla d'estudis, molt especialment les de pedagogia, sociologia i didàctiques específiques, s'orienta a la professionalització creixent de l'estudiant de Magisteri. Té l'objectiu d'ajudar a construir criteris per a l'anàlisi i comprensió de les pràctiques educatives escolars i desenvolupar habilitats per al disseny i la pràctica de l'ensenyament. Té especial interès perquè tracta de garantir la competència dels futurs professionals de l'educació en l'atenció a la diversitat de necessitats educatives que presenta l'alumnat. Els objectius formatius de l'assignatura són: I. Potenciar la capacitat de situar-se en el procés de transformació cap a l'escola inclusiva, tant des d'un puntde vista actitudinalcom pel desenvolupament de la pròpia pràctica. II. Comprendre els conceptes que fonamenten l'atenció a la diversitat. III. Conèixer, entendre i respectar les característiques individuals resultants de factors biològics, psicològics, culturals i socials, per tal de propiciar el màxim el desenvolupament de tots els infants sense discriminació. 1 IV. Saber construir i aplicar criteris per intervenir i donar respostes a les necessitats educatives, mitjançant metodologies que promoguin la participació i l'aprenentatge de tots els alumnes. V. Entendre la necessitat de la cooperació entre els diferents agents (professional, familiar, comunitari) implicats en la tasca educativa. VI. Desenvolupar una metodologia de treball a l'aula que faciliti la participació, el treball cooperatiu, la recerca documental, l' elaboració acurada de treballs i la relació teoria pràctica.
Resum: Differences and Inclusion is part of the Basic Course: Learning and Personality Development (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). This is a basic and compulsory course, which is related with the basic courses of the context of Social and Juridical Sciences: Education and Psychology. The course involves 15 ECTS credits, distributed in three compulsory subjects, of 6, 4, and 5 credits respectively: Learning and Development I; Learning and development II, and Differences and Inclusion. Each subject lingers one semester and they are taken at the second and third year course of the Bachelor studies. Differences and Inclusionis a basic course of 5 credits within the Bachelor studies of Primary Education. Together with the rest of the courses of the studies, especially the courses of pedagogy, sociology, and specific didactics, it is orientated towards professionalization of students. Its objective is to help construct criteria to analyse and comprehend the educative school practices and to develop skills to design and implement the teaching practice to attend to diversity. It means situations that entail special support needs. Learning Objectives: 1. Potentiate the capacity of placing oneself in the transformation process towards inclusive education. 2. Understand the concepts entailed in the attention to diversity. 3. Know, understand, and respect the individual characteristics as a result of biological, psychological, cultural, and social factors. So as to emphasize the maximum level of development of all children with no discrimination 4. Know to build and apply criteria to answer to the educative needs, through methodologies that promote the participation and learning of all students. 5. Understand the need of cooperation among the different subjects (professionals, family, community), implicated in the educative task. 6. Develop a methodology to work in class that eases the participation, the cooperative work, and the relation among the theory and the practice.
Resum: La asignatura Diferencias e inclusión es parte de la materia Formación básica: desarrollo aprendizaje y personalidad (Orden Ministerial ECI/3857/2007). Se trata de una formación básica, obligatoria, relacionada con las materias básicas en el área de conocimiento de ciencias sociales y jurídicas: educación y psicología. Como un todo, la materia tiene 15 créditos ECTS, que se distribuyen en tres asignaturas obligatorias, de 6, 4 y 5 créditos ECTS respectivamente: Aprendizaje y desarrollo I; Aprendizaje y desarrollo II y Diferencias e inclusión. Cada asignatura tiene una duración semestral y se sitúan en los cursos segundo y tercero. Diferencias e inclusión es una asignatura básica de 5 créditos en el plan de estudios de graduado en educación primaria. Conjuntamente con el resto de asignaturas en el plan de estudios, especialmente las de pedagogía, sociología y didácticas específicas, se centra en la creciente profesionalización del estudiante de Magisterio. Tiene el objetivo de ayudar a construir criterios para el análisis y comprensión de las prácticas educativas y desarrollar habilidades para el diseño y práctica de la enseñanza. Tiene especial interés porque se trata de asegurar la competencia de los futuros profesionales de la educación en la diversidad de la educación las necesidades presentadas por los estudiantes. Los objetivos educativos de la asignatura son: I. Potenciar la capacidad de posicionarse en el proceso de transformación hacia la escuela inclusiva, tanto desde un punto de vista de actitud como para el desarrollo de la propia práctica. II. Comprender los conceptos subyacentes a la atención a la diversidad. III. Conocer, entender y respetarlas características individuales resultantes de factores biológicos, psicológicos, culturales y sociales, con el fin de promover el máximo desarrollo de todos los niños sin discriminación. 1 IV. Saber construir y aplicar criterios para intervenir y responder a las necesidades educativas, utilizando metodologías que promueven la participación y el aprendizaje de los estudiantes. V. Comprender la necesidad de cooperación entre los diferentes agentes (profesional, familiar, comunitario) implicados en la tarea educativa. VI. Desarrollar una metodología de trabajo en el aula para facilitar la participación, trabajo cooperativo, la investigación documental, la elaboración de la teoría precisa y práctica.
Llengua: Català



Català
7 p, 88.1 KB

Anglès
7 p, 88.1 KB

Castellà
7 p, 88.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-04, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir