Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159714
The life of trend visual discourses : a case study for pollination
Bartomeu, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. EINA : Escola de Disseny i Art)

Títol variant: La vida de les tendències visuals : un estudi de cas sobre la pol·linització
Títol variant: La vida de las tendencias visuales : un caso de estudio sobre la polinización
Data: 2016
Resum: This article presents a tool for visual discourse analysis that allows stylistic research indicators to be systematised. The tool, called Documentary Analysis Matrix, is based on the theoretical aspects of visual semiotics. It can be used to describe or forecast the scope of trends in graphic design and visual communication. This article also presents a test carried out on a trend in logotype design in Spain during the first decade of the 21st century known as Pollination. The results confirmed that Pollination affects more the redesigned signs than the new designs, in a restyling trend phenomenon.
Resum: El presente artículo propone una herramienta de análisis del discurso visual que permite sistematizar indicadores estilísticos en las tendencias de diseño gráfico y comunicación visual. La herramienta, Matriz de Análisis Documental, se fundamenta en las bases teóricas de la semiótica visual. En este artículo se presenta también su rendimiento aplicado sobre el estudio de una tendencia en el diseño de logotipos, ocurrida en España en la primera década del siglo xxi, a la que hemos llamado Polinización. Los resultados confirman que afecta con más intensidad a los signos rediseñados que a los nuevos diseños, sugiriendo una tendencia asociada al uso de internet.
Resum: El present article proposa una eina d'anàlisi del discurs visual que permet sistematitzar indicadors estilístics en les tendències de disseny gràfic i comunicació visual. L'eina, Matriu d'Anàlisi Documental, es fonamenta en les bases teòriques de la semiòtica visual. En aquest article es presenta també el seu rendiment aplicat sobre l'estudi d'una tendència en el disseny de logotips, ocorreguda a Espanya en la primera dècada del segle XXI, a la qual hem anomenat Pol·linització. Els resultats confirmen que afecta amb més intensitat als signes redissenyats que als nous dissenys, suggerint una tendència associada a l'ús d'internet.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Visual communication ; Discourse analysis ; Graphic design ; Logotype ; Comunicació visual ; Anàlisi de contingut ; Disseny gràfic ; Logotip ; Comunicación visual ; Análisis de contenido ; Diseño gráfico ; Logotipo
Publicat a: Grafica, Vol. 4 Núm. 8 (2016) , p. 83-96 (Investigación) , ISSN 2014-9298

Adreça original: http://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v4-n8-bartomeu


14 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > grafica : documents de disseny gràfic
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-07-06, darrera modificació el 2016-07-13



   Favorit i Compartir