Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/159718
Investiguem i ens comuniquem científicament : una proposta de centre com a dinamització de la Competència Científica
Álvarez, Joan Antoni (INS de Vilanova del Vallès)
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals)
Garrote, Anna (INS de la Roca del Vallès)
Gasco, Jesús (INS de Granollers)
Oliveros, Carlos (INS de Vilanova del Vallès)
Rodríguez, Lluís (INS de Vilanova del Vallès)

Data: 2016
Resum: El desenvolupament de la competència científica implica la participació en primera persona en activitats d’investigació i comunicació científica. Es presenta una experiència de centre duta a terme els cursos acadèmics 2013-2014 i 2014-2015 en la que, en el marc de la Setmana de la Ciència, han participat els alumnes de tots els cursos i el professorat de ciències de l’Institut de Secundària INS Vilanova. Els alumnes han investigat i comunicat a companys d’altres cursos els seus resultats en diversos formats científics. L’experiència s’ha valorat com a molt positiva per a l’interès de l’alumnat en la ciència, el desenvolupament d’habilitats científiques i la difusió de diverses tipologies d’activitats competencials.
Resum: The development of the scientific competence implies participating in first person in scientific communications and investigation activities. Here, we present an experience developed dur-ing 2013-2014 and 2014-2015 academic courses in the The Science Week in which science teachers and students from all courses from the high school INS Vilanova have participated. Students have investigated and communicated to mates from other courses their results in different scientific formats. The experience has been valued very positively due to the in-crease interest of students in science, the development of scientific abilities and the diffusion of different typologies of scientific activities.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Indagació ; Comunicació científica ; Context ; Competència científica ; Inquiry ; Scientific communication ; Scientific competence
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 31 (Juny 2016) , p. 12-20 (Experiències didàctiques i treballs pràctics) , ISSN 1699-6712

Adreça original: http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/310901


9 p, 599.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-07-06, darrera modificació el 2016-07-09



   Favorit i Compartir